18 Nov
14:00 - 17:30

Taste of Knowledge

We cordially invite you to our Taste of Knowledge Event  on November 18th. Taste of Knowledge is a unique event to network, get familiar with and 'taste' the knowledge of Maastricht University School of Business and Economics.

We have organised 4 inspiring sessions with top speakers. With your registration, please choose one of the theme sessions in the menu. Your participation in this event is free of charge.

Programme

  • 14.00 - 14.30 hrs.              Reception, Tongersestraat 53, Maastricht
  • 14.30 - 16.30 hrs.             Theme session (make your choice)
  • 16.30 - 17.30 hrs.              Drinks

Theme session 1: Learning to learn. Persoonlijk lessen in leiderschap en verandering (in Dutch)
Vaak gebruiken wij beroemde rolmodellen als Nelson Mandela, Steve Jobs, etc., als voorbeeld. We kunnen echter veel meer van onszelf en elkaar leren, door te reflecteren en delen van ervaringen.

Daarom vragen wij al de deelnemers aan onze programma’s te reflecteren op hun werk en daarvan te leren. In deze sessie wil Martin Lammers een aantal persoonlijke ervaringen vanuit zijn werkverleden bij Nijenrode, Cargill en Libertel/Vodafone met u delen. Wat kunnen we daar van leren? Herkent u deze situatie, wat leert u ervan? Misschien heeft u wel een ervaring die u wil delen en waar wij met elkaar lering uit kunnen trekken?

 Speaker: Martin Lammers.

Theme session 2: Creativity versus control (in English)
In order to gain and keep competitive advantages, organizations require a constant inflow of creative ideas from their workforce and business partners. While this makes creativity one of the main drivers of success, it also means that the importance (and challenges) to manage it effectively increases. Of particular challenge is the potential trade-off between managerial control and creativity. In an interactive way, this workshop provides you with the latest insights on the current state of knowledge in this area and will help you to apply different aspect to your own organizational context.

Speaker: Dr. Alexander Brüggen.

Theme session 3: Succesvol zijn in een dynamische wereld (in Dutch)
De dynamiek van de omgeving is een belangrijke factor bij het nemen van beslissingen. Dit vraagt van bedrijven en organisaties een grote mate van aanpassingsvermogen.
Het is daarom belangrijk om proactief op zoek te gaan naar kennis en informatie over nieuwe ontwikkelingen, ze te volgen of soms voor te zijn teneinde je strategie hierop aan te passen.
In deze workshop bediscussiëren we een aantal inzichten die helpen je bedrijf/organisatie succesvol te laten zijn en blijven in een snel veranderende omgeving.

Speaker: Prof. Wilko Letterie.

Theme session 4: Futurize - develop the future (in English)
Are you ready to take a closer look at the future? During this Taste of Knowledge, you will combine trends with user insights and business challenges to create future-proof concepts. The Service Science Factory developed a workshop methodology that integrates both general trends and industry specific trends into a playful and interactive way of working. Participants can bring in trends from their own perspectives, and see if there are valuable combinations between trends that you may never have thought of before. Then, the Futurize method adds a strong focus on the most interesting (combination) of trends, and adds a customer and a business challenge to the mix. Participants are stimulated to collaboratively develop new and creative ideas based on all these insights. To make the Taste of Knowledge even more tasty, this workshop’s case is about bread and pastry: “BAKE-IT! The future of baking products and services”. A fun, fast-paced interactive session that will surely spark creativity!

Speaker: Dr. Dominik Mahr.

Contact

For more information or questions please send an email to
info@postgraduate-maastrichtuniversity.nl