Kok, G., Peters, L. W. H., & Ruiter, R. A. C. (2017). Planning theory- and evidence-based behavior change interventions: a conceptual review of the intervention mapping protocol. Psicologia: Reflexão e Crítica, 30, Article 19. https://doi.org/10.1186/s41155-017-0072-x
Peters, L., Kok, G. J., Ten Dam, G. T. M., Buijs, G. J., & Paulussen, T. G. W. M. (2009). Effective elements of school health promotion across behavioral domains: A systematic review of reviews.BMC Public Health, 12(9), 182. https://doi.org/10.1186/1471-2458-9-182
Molleman, G., Peters, L., Hosman, C. M. H., Kok, G. J., & Oosterveld, P. (2006). Project quality rating by experts and practitioners: experience with preffi 2.0 as a quality assessment instrument. Health Education Research, 21, 219-229. https://doi.org/10.1093/her/cyh058
van den Hoek, C., Leurs, M. M. T. W., Peters, L., Keijsers, J. F. E. M., Schaalma, H. P., & de Vries, N. K. (2005). De waaghals en de prins; een onderbouwde interventie voor HIV/soa preventie bij homojongens. Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen, 3, 159-165.
Boot, N. M. W. M., Leurs, M. M. T. W., Peters, L., Keijsers, J. F. E. M., Schaalma, H. P., & de Vries, N. K. (2005). Evaluatie van de schoolSlag-checklist gericht op het beoordelen van de kwaliteit van schoolse interventies. Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen, 7, 405-411.
Molleman, G. R. M., Peters, L., Hosman, C. M. H., & Kok, G. J. (2005). Implementation of a quality assurance instrument (Preffi 1.0) to improve the effectiveness of health promotion in The Netherlands. Health Education Research, 20(4), 410-422. https://doi.org/10.1093/her/cyg142