28ste Maastrichts Fiscaal Symposium: De onzakelijke lening en het MKB

ONLY IN DUTCH

De onzakelijke lening houdt de fiscale praktijk volop bezig. In veel relaties tussen onderneming en directie/aandeelhouders kunnen bijzondere relaties een rol spelen. Tijdens dit symposium wordt de ontwikkeling van de onzakelijke lening (en de onzakelijke borgstelling) centraal gesteld, waarbij ook onderwerpen aan bod komen als de waarderingsproblematiek en de doorwerking richting de MKB-praktijk (zoals bij schenkingen en de terbeschikkingstellingsregeling). Sprekers afkomstig vanuit de wetenschap, de adviespraktijk en van de Belastingdienst zullen ieder deze problematiek belichten en met u van gedachten wisselen over de actuele stand van zaken.

De doelgroep is: fiscale adviseurs, medewerkers belastingdienst, bedrijfsfiscalisten, accountants.

• 13.00u - 13.30u: Ontvangst & registratie
  • 13.30u - 13.40u: Opening door de dagvoorzitter
    prof. mr. dr. R.H.C. Luja (Universiteit Maastricht en Loyens & Loeff N.V.)
  • 13.40u - 14.40u: De onzakelijke lening: een overzicht
    mr. W.F.E.M. Egelie (de Belastingdienst)
  • 14.40u - 15.40u: De onzakelijke lening: capita selecta, jurisprudentie en knelpunten
    prof. mr. dr. A.C.P. Bobeldijk (Nyenrode Business Universiteit en Loyens & Loeff N.V.)
  • 15.40u - 16.00u: Koffiepauze
  • 16.00u - 17.00u: De onzakelijke lening in de TBS-sfeer en in de Successiewet
    mr. dr. J.H.M. Arts (Universiteit Maastricht en Wesselman)
  • 17.00u - 17.50u: Paneldiscussie
  • 17.50u - 18.00u: Afsluiting
  • 18.00u - 18.30u: Receptieborrel
  • 18.30u - 20.00u: Buffetdiner

Deelname kosten

• € 200 pp exclusief deelname aan het diner
  • € 225 pp inclusief deelname aan het diner
  • € 0 voor UM medewerkers (incl./excl. deelname aan het diner)

Congreslocatie

Château St Gerlach
Joseph Allée 1
6301 KK Valkenburg a/d Geul

Bereikbaarheid:

• per wagen: gratis parkeren aan het congres paviljoen St Gerlach
  • per trein: Houthem St Gerlach trein station, 8 min. te voet (volg de wegwijsborden)

Also read

• 04 Apr

Gezondheidsrecht: zorgen voor de toekomst

Afscheidssymposium Mr Dr Rankie ten Hoopen.
    Rankie wil graag haar afscheid markeren met een middagsymposium dat de gelegenheid biedt het door haar beoefende vakgebied, het gezondheidsrecht, in de schijnwerpers te zetten.

More events