Bo te Baerts wint Nationale Requireerwedstrijd

Op 14 april 2017 vond de finale plaats van de Nationale Requireerwedstrijd voor studenten. De finale, die plaatsvond in het Paleis van Justitie in Amsterdam, was een strijd tussen 12 finalisten van universiteiten uit het hele land. Bo te Baerts, derdejaars studente Rechtsgeleerdheid kwam als winnaar uit de bus.

FL_Bo_te_Baerts

De Nationale Requireerwedstrijd voor studenten is een landelijke wedstrijd van het Openbaar Ministerie (OM) waarin studenten in de huid kruipen van een Officier van Justitie. Ten overstaan van een vakjury houden  zij hun requisitoir  en reageren zij in repliek op een pleidooi van bekende advocaten zoals Cees Korvinius en Alex van Roy.

De voorrondes die gehouden werden bij de rechtbanken in de verschillende arrondissementen in het land leverden 12 finalisten op. Alle deelnemers kregen dezelfde casus en moesten ten overstaan van een deskundige jury requireren.  De finale, op 14 april 2017, vond in het Paleis van Justitie te Amsterdam plaats, waarbij de winnaars van de voorrondes het tegen elkaar opnamen. In totaal stonden hier twaalf finalisten uit het hele land tegenover elkaar, waarbij er zelfs twee finalisten waren overgevlogen  uit Aruba en Curaçao.

Bo, gecoached door Natasja van der Meer van de Oefenrechtbank, zette een uitstekende prestatie neer en werd bekroond tot winnaar van de wedstrijd.

Also read

More news