27 Feb

De robotrechter, of toch liever een mens?

In de avond van 27 februari 2018 organiseert de Master Recht en Arbeid in samenwerking met JFV Ouranos een lezing waarbij de volgende vragen centraal zullen staan: ‘Heeft  een robotrechter te bieden wat een rechtszoekende verwacht van een zitting? Blijft de belangenafweging van de geschoolde jurist relevant?’

arbeid

In dit thema worden wij meegenomen door Gijs van Dijck, hoogleraar privaatrecht bij Universiteit Maastricht en gepromoveerd op het gebruik van juridische data, en Bob Hoekstra, kantonrechter (arbeidsrecht) bij de Rechtbank Maastricht. Zij zullen dit onderwerp inleiden en met elkaar, maar vooral ook met de zaal, in discussie gaan. Na afloop zal er gelegenheid zijn om, onder genot van een borrel, de avond na te spreken.

Wil jij worden meegenomen in deze potentiële evolutie van de rechtspraak? Meld je dan snel aan via de website van Ouranos, want het aantal plaatsen in beperkt!

Graag tot de 27e!

Also read

• 19 Sep

Environmental Law Lecture Series

This lecture series provides a set of important insights from environmental law scholars on how EU environmental law helps to achieve the aim of a high level of environmental protection in the European Union and across the world.

• 23 Sep 23 Sep

Law and Popular Culture Lecture series

Underlining the value that non-conventional approaches to law offer to a better understanding of social sciences, this Lecture Series aims at sparking continuous debate and dialogue.

• 24 Sep

MCEL Opening Event

The MCEL Opening Event on Evolution in EU Migration Law and Policy is the first event of MCEL in the academic year 2024-2025.  Click here to register.