27 feb

De robotrechter, of toch liever een mens?

In de avond van 27 februari 2018 organiseert de Master Recht en Arbeid in samenwerking met JFV Ouranos een lezing waarbij de volgende vragen centraal zullen staan: ‘Heeft  een robotrechter te bieden wat een rechtszoekende verwacht van een zitting? Blijft de belangenafweging van de geschoolde jurist relevant?’

arbeid

In dit thema worden wij meegenomen door Gijs van Dijck, hoogleraar privaatrecht bij Universiteit Maastricht en gepromoveerd op het gebruik van juridische data, en Bob Hoekstra, kantonrechter (arbeidsrecht) bij de Rechtbank Maastricht. Zij zullen dit onderwerp inleiden en met elkaar, maar vooral ook met de zaal, in discussie gaan. Na afloop zal er gelegenheid zijn om, onder genot van een borrel, de avond na te spreken.

Wil jij worden meegenomen in deze potentiële evolutie van de rechtspraak? Meld je dan snel aan via de website van Ouranos, want het aantal plaatsen in beperkt!

Graag tot de 27e!

• 30 mei 31 dec

European Administrative Law Dialogues

Er is opgemerkt dat het vergelijkende bestuursrecht een recente renaissance doormaakte. Er is een praktische of intellectuele nieuwsgierigheid naar andere administratieve systemen en oplossingen, om ze te begrijpen, ervan te leren, ze te coördineren en/of hun verschillen te overstijgen, ze onder te...

• 13 jun

Environmental Law Lecture Series

Informatie alleen in Engels. Klik op EN rechts bovenaan deze pagina.

Meer events