Klijn, A., & Huisman, F. (2023). De ontwikkeling van het Universitair Medisch Centrum op de Uithof. In M. Huisman, J. Koch, & D. Van Miert (Eds.), Tastend door de tijd: Een greep uit vier eeuwen Utrechtse wetenschapsgeschiedenis (pp. 80-81). Uitgeverij Matrijs.
Huisman, F. (2019). Creating reflective citizen-physicians: Teaching medical history to medical students. In S. Jülich, & S. Widmalm (Eds.), Communicating the history of medicine Manchester University Press. https://doi.org/10.7765/9781526142474.00008
Huisman, F. (2019). Op zoek naar balans: Over de clinicus, de onderzoeker en de leermeester Hijmans van den Bergh. In O. ten Cate (Ed.), Kijken, kunst en kunde: Over onderwijs en A. Albert Hijmans van den Bergh (pp. 25-39). Utrecht: UMC Utrecht / Descartes Center.
Leistikow, I., & Huisman, F. (2018). The role of the patient in patient safety: What can we learn from healthcare’s history?Journal Of Patient Safety And Risk Management, 23(4), 139-141. https://doi.org/10.1177/2516043518791051
Huisman, F. (2018). De arts-patient relatie. In H. Hillen, E. Houwaart, & F. Huisman (Eds.), Leerboek medische geschiedenis (pp. 139-151). Bohn Stafleu van Loghum. https://doi.org/10.1007/978-90-368-2169-8_11
Huisman, F. (2018). De maatschappelijke reactie op ziekte. In H. Hillen, E. Houwaart, & F. Huisman (Eds.), Leerboek medische geschiedenis (pp. 19-31). Bohn Stafleu van Loghum. https://doi.org/10.1007/978-90-368-1990-9_2
Huisman, F. (2018). De medische professie. In H. Hillen, E. Houwaart, & F. Huisman (Eds.), Leerboek medische geschiedenis (pp. 179-191). Bohn Stafleu van Loghum. https://doi.org/10.1007/978-90-368-1990-9_14
Huisman, F., & Bolt, T. (2018). EBM in der Krise: Ein Kommentar zur Notwendigkeit zeithistorischer medizinischer Analysen der evidence-based medicine’,Medizinhistorisches Journal, 53, 1-12.
Hillen, H., Houwaart, E., & Huisman, F. (2018). Inleiding: medische geschiedenis en academische vorming. In H. Hillen, E. Houwaart, & F. Huisman (Eds.), Leerboek medische geschiedenis (1 ed.). Bohn Stafleu van Loghum.