Pre-master's in Global Supply Chain Management and Change

Geeft je diploma je geen directe toegang tot de masteropleiding Global Supply Chain Management and Change aan de School of Business and Economics (SBE) van de Universiteit Maastricht? Met deze premaster laat je je vooropleiding aansluiten op de masteropleiding. Als je de premaster succesvol afrondt, wordt je direct toegelaten tot de masteropleiding Global Supply Chain Management and Change.

Op deze pagina vind je belangrijke informatie over de aanmelding voor de premaster, zoals deadlines, toelatingseisen, vereiste documenten en de beoordeling van je aanmelding. Controleer of je in aanmerking komt voor toelating tot de premaster.

Inhoud van de opleiding

De opleiding bestaat uit een selectie van vakken van de SBE- bacheloropleidingen. Je leert over het vakgebied, traint je vaardigheden en raakt vertrouwd met Probleemgestuurd Onderwijs. Sommige van deze vakken worden beoordeeld aan de hand van individuele papers, bij andere ligt de nadruk op groepswerk. 

Nieuwsgierig naar de inhoud van de opleiding?
Bekijk de beschrijving van de vakken

Collegegeld

Het collegegeld voor een SBE-premaster bedraagt de helft van het collegegeld voor een SBE-masteropleiding, de premaster duurt immers maar één semester.

Lees meer over het collegegeld

Toelatingseisen: vooropleiding

Let op: deze toelatingseisen gelden voor de intake van februari 2024. De eisen voor de instroom van februari 2025 worden per 1 juli 2024 geactualiseerd.

Toelaatbare studenten

 

Niet-toelaatbare studenten

  • Studenten met een niet-EU/EER hbo-diploma
  • Studenten met een niet-gerelateerd EU/EER hbo-diploma
     
Students at SBE

Vragen?
Neem dan contact op met het SBE Admissions office
masteradmissions-sbe@maastrichtuniversity.nl

Studenten met een gerelateerd hbo-diploma (EU/EER)

Studenten met een academisch diploma (EU/EER of niet-EU/EER)

Heb je een EU/EER of niet-EU/EER academisch bachelor- of master diploma op een aan deze premaster gerelateerd of niet gerelateerd gebied, dan mag je je aanmelden. De toelatingscommissie controleert dan je toelaatbaarheid.

Vereiste documenten als je GPA minimaal 7.0 is

Wordt er in je land een andere beoordelingsschaal gebruikt? Bekijk dan deze lijst met equivalente GPA berekeningen.

  • Cijferlijst met alle al succesvol afgeronde vakken, inclusief je gemiddelde GPA-score.
  • GPA-verklaring: gebruik hiervoor ons standaard format
  • Gecertificeerde kopie van je diploma (als je dat al hebt)
  • Bewijs van je Engelse taalvaardigheid (indien van toepassing)
  • Een recente pasfoto
  • Een kopie van een geldig paspoort of je EU/EER ID-kaart)

Vereiste documenten als je GPA lager dan 7.0 is

  • Bewijs van je academische vaardigheden
    Bewijs je academische vaardigheden met één van onderstaande opties:
    • Optie 1: GMAT Test met een minimale score van 550
    • Optie 2: GMAT Focus Edition met een minimale score van 515
    • Optie 3: GRE test met een score equivalent aan de minimale GMAT scores.
      Meer informatie over de GMAT/GRE test
  • Cijferlijst met alle al succesvol afgeronde vakken, inclusief je gemiddelde GPA-score. 
  • Gecertificeerde kopie van je diploma (als je dat al hebt)
  • Bewijs van je Engelse taalvaardigheid (indien van toepassing)
  • Een recente pasfoto
  • Een kopie van een geldig paspoort of je EU/EER ID-kaart

     

Toelatingseisen: administratiekosten

Aankomende premasterstudenten die hun vooropleiding in een niet-EU/EER land volgden, moeten administratiekosten betalen. Meer informatie over deze administratiekosten en hoe je deze kunt betalen vind je hier.

Hoe meld ik me aan?

Klaar om je aan te melden? De aanmeld- en inschrijfprocedure bestaat uit 3 fasen die we hieronder beschrijven. Lees de informatie goed en zorg ervoor dat je alle stappen zo snel mogelijk doorloopt (en zeker voor de aangegeven deadlines).

Belangrijke deadlines

Fase 1: aanmelden via Studielink

Laat ons weten dat je je wilt aanmelden

Je meldt je via Studielink aan voor deze premaster van de Universiteit Maastricht. Daarbij geef je onder meer aan of je in februari of in september wilt starten en wat je vooropleidingen zijn.

Als je in Nederland woont, log je bij Studielink in met je DigiD. Als je geen DigiD hebt, dan kun je dit aanvragen.

Woon je (nog) niet in Nederland, dan registreer je je zonder DigiD. De Universiteit Maastricht controleert dan je persoonsgegevens. 

Aanmelden via Studielink  


Let op:

  • Je moet een startmoment kiezen in Studielink. Let erop dat je de juiste maand en het juiste jaar kiest in het drop down-menu, zodat je je aanmeldt voor de start van je studie in het komende studiejaar. 
  • Binnen 24 uur na je aanmelding krijg je via email een bevestiging van je inschrijving van UM. Deze mail bevat je gebruikersnaam/UM-studentnummer en een link voor het maken van een persoonlijk wachtwoord. Met je inloggegevens krijg je toegang tot de MyApplication portal, een online omgeving waarin de rest van je aanmeldprocedure plaatsvindt. Het portaal geeft je een overzicht van alle taken die je moet uitvoeren om je aanmelding compleet te maken, bijvoorbeeld over de documenten die je moet uploaden en je collegegeld.

Fase 2: Toelating

Laat UM controleren of je aan de toelatingseisen voldoet

MyApplication portal

UM wil beoordelen of je gekwalificeerd bent voor deelname aan de premaster en daarvoor vragen we je een aantal taken uit te voeren in de MyApplication portal.  

De taken, zoals het uploaden van documenten, staan er overzichtelijk beschreven. Log in met je gebruikersnaam/UM-studentnummer en wachtwoord. (Je gebruikersnaam en een uitleg over het maken van een wachtwoord, staan beschreven in de email die je van ons kreeg toen je je aanmeldde via Studielink).

Zorg ervoor dat je alle taken in het MyApplication-portaal op tijd afrondt. Upload je documenten zodra je ze klaar hebt. Hoe sneller je deze taak afmaakt, hoe sneller we je kunnen laten weten of je documenten moet aanvullen of zaken moet corrigeren. Let goed op de deadlines want die zijn niet voor elke opleiding hetzelfde. 

Zodra je alle taken af hebt, is je dossier klaar voor beoordeling door de toelatingscommissie. Afhankelijk van de opleiding die je kiest, gebeurt dat onmiddellijk of na de aangegeven deadline. 

Vereiste documenten

Tijdens je aanmelding voor deze premaster zul je een aantal documenten moeten uploaden in de ‘MyApplication portal’.

Statusupdates over je aanmelding

Vanaf nu sturen we je berichten of verzoeken voor informatie over je aanmelding via de inbox van de MyApplication portal. We adviseren je daarom om regelmatig in het portaal in te loggen zodat je up-to-date blijft. Maar, we sturen je belangrijke berichten ook naar het emailadres dat je opgaf bij studielink

Fase 3: inschrijving

Regel de praktische zaken die nodig zijn voor de start van je studie

Zodra we je een plek in deze premaster aanbieden, moet je je inschrijving bij de Universiteit Maastricht afronden. De taken die je hiervoor moet uitvoeren omschrijven we in het MyApplication-portaal onder ‘Enrolment tasks’. Hieronder vind je een kort overzicht.

Betaal je collegegeld

Iedereen die we tot de opleiding toelaten, moet collegegeld betalen. Meer informatie over hoe dat in zijn werk gaat, vind je in de taakbeschrijving in het MyApplication-portaal. Zodra je het verzoek om je collegegeld te betalen ontvangt, moet je in Studielink aangeven hoe je het collegegeld zult betalen. Zorg ervoor dat je (de eerste termijn van) je collegegeld op tijd betaalt, voordat je studie begint, anders mag je niet met je premaster starten. 

Laat je diploma door UM controleren

Nederlandse diploma’s
Melde je je aan met een Nederlands diploma, dan bevestigt DUO de geldigheid hiervan. Je hoeft verder niets te doen. 

Niet-Nederlandse diploma’s
Als je het diploma buiten Nederland haalde, dan moet je een gewaarmerkte kopie van dat diploma sturen. Heb je je vooropleiding afgerond, maar je diploma nog niet ontvangen voordat je studie bij UM begint, dan kun je een gewaarmerkte afstudeerverklaring opsturen. 

Meer informatie over de eisen die we aan een gewaarmerkte kopie van je diploma of afstudeerverklaring stellen, vind je in het MyApplication-portaal. Daar staat ook het adres waar je deze documenten naar toe stuurt.

Zorg ervoor dat je aanmelding compleet is.

We nemen alleen complete aanmeldingen in behandeling (waarbij je alle taken in de MyApplication portal uitvoerde). Zorg er dus voor dat je aanmelding compleet is, zodat we je aanmelding op tijd kunnen behandelen en jij klaar bent om je zo snel mogelijk op je studie voor te bereiden. 

Bevestiging van je toelating

Zodra we je tot de opleiding aan de UM toelaten, krijg je daarvan een bevestiging via Studielink (email) en de inbox in de MyApplication portal.

Voordat je studie daadwerkelijk start, krijg je de login-gegevens voor het UM-emailaccount. We gebruiken vanaf nu alleen je UM-emailadres voor alle communicatie over je introductieprogramma en de start van je opleiding. (We gebruiken je privé-emailadres dus alleen tijdens de aanmeldings- en toelatingsprocedure.)

Hoe beoordelen we je aanmelding?

Als je je wilt aanmelden of al met je aanmelding bezig bent, dan is het handig te weten hoe we je aanmelding beoordelen.

De toelatingscommissie beoordeelt de kwaliteit van je aanmelding en kijkt daarvoor naar je cijfers, motivatie, relevante werkervaring, je internationale ervaring, je extracurriculaire activiteiten en je GMAT of GRE-score (indien van toepassing). Gebaseerd op deze informatie besluit de commissie of ze je toelaat of niet.

We beoordelen doorlopend aanmeldingen. Zodra je een complete aanmelding indient, bekijkt de toelatingscommissie deze. We wachten dus niet tot de deadline voordat we je aanmelding beoordelen. Binnen twee tot vier weken na voltooiing van je aanmelding ontvang je een besluit van de toelatingscommissie.