ICT Service Centre
Het ICT Servicecentrum (ICTS) is dé partner voor digitalisering binnen de Universiteit Maastricht. De 137 professionals zorgen ervoor dat studenten en medewerkers zowel binnen de UM, thuis als ook onderweg aan de slag kunnen met innovatieve en solide systemen in een veilige omgeving.
Onze multidisciplinaire teams werken aan het vergroten van impact op het terrein van onderzoek, educatie, technologie en bedrijfsvoering. We anticiperen op nieuwe vormen van onderwijs, de inzet van AI bij onderzoek, open science en dataopslag in de cloud. We zorgen niet alleen dat het vandaag werkt, maar ook dat we voorbereid zijn op de ambities van de studenten en medewerkers van morgen.
We make IT work!
Kerntaken
De kerntaken van ICTS zijn het beheer en onderhoud van MAASnet, het computernetwerk van de Universiteit Maastricht. ICTS is ook verantwoordelijk voor:
- onderhoud van de servers en applicaties
- mogelijkheden bieden tot het aanschaffen van (cloud)software
- ondersteuning aan de eindgebruikers
- coördineren van ICT-projecten
- aanbieden van ICT-advies
Missie
Het ICT Servicecentrum digitaliseert onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. We doen dat samen met collega’s en partners. Met persoonlijke aandacht voor de gebruiker, gericht op de toekomst én met oog voor detail.
Contact
ICT ondersteuning voor studenten en medewerkers
ICTS Self-Service Portal
+31 43 388 5555
Ma-Vrij 8:00-17:00
Iedere 2e en 4e donderdag van de maand sluiten wij om 16:00
Bezoekadressen ICTS Servicedesk Front Offices
Je kunt ons vinden op de Universiteitsbibliotheeklocaties:
Grote Looiersstraat 17
Universiteitssingel 50
Ma-Vrij 8:30-17:00
Bezoekadres ICTS Back Office
Grote Looiersstraat 17
6211 JH Maastricht
Postadres
Postbus 616
6200 MD Maastricht
Secretariaat
secretariaat-icts@maastrichtuniversity.nl
+31 (0)43 388 55 11
Ma-Vrij 8:00-16:30