Teenzcollege

The past is never dead. It's not even the past (William Faulkner)

Zit je in 4 of 5 vwo en ben je op zoek naar een uitdaging naast je schoolwerk? En lijkt het je interessant om een aantal middagen te studeren aan de Universiteit Maastricht? Dan ben je misschien geïnteresseerd in het Teenzcollege: een Engelstalig programma voor ambitieuze en getalenteerde middelbare scholieren.

Tijdens Teenzcollege wordt het grote thema “Oorlog en Geweld” belicht vanuit een historisch, juridisch, sociologisch/economisch, psychologisch en genetisch perspectief. Vanuit vijf verschillende faculteiten van de Universiteit Maastricht worden lezingen en taken verzorgd over populisme, vluchtelingen, racisme, allianties, geld, macht en het kwaad. Het verleden dient daarbij als kapstok met als uitgangspunt: The past is never dead. It's not even past (William Faulkner).

Fun Fact: in 2023 won het Teenzcollege de Wynand Wijnen Onderwijsprijs! Teenzcollege speelt een essentiële rol bij het vroegtijdig betrekken van jongeren bij de universiteit. Het programma stimuleert niet alleen academische nieuwsgierigheid, maar draagt ook bij aan het bevorderen van een positieve relatie tussen de universiteit en jong talent in onze regio.

Eindceremonie Teenzcollege

Neem alvast een kijkje op de campus!