Maastricht University Office
Maastricht University Office (MUO) adviseert en ondersteunt het College van Bestuur, de faculteiten en servicecentra van de Universiteit Maastricht. Het Support Office adviseert en ondersteunt diverse bestuursorganen van de UM en maakt ook deel uit van MUO. MUO is gevestigd in een voormalig klooster, dat ook een periode dienst deed als gerechtsgebouw, op de Minderbroedersberg.
MUO
Secretariaat
secretariaat-aa@maastrichtuniversity.nl
+ 31 43 3883101
Bezoekadres
Minderbroedersberg 4-6
6211 LK Maastricht
Postadres
Postbus 616
6200 MB Maastricht
Academic Affairs
De afdeling Academic Affairs (AA) van het Maastricht University Office (MUO) is verantwoordelijk voor de ambtelijke advisering van het College van Bestuur en faculteiten op het gebied van onderzoek, onderwijs, kennisvalorisatie, internationalisering, campusontwikkeling en de strategie van de universiteit. Academic Affairs dient ook als vraagbaak voor faculteiten en servicecentra en is regelmatig verantwoordelijk voor de eerste aanzet van strategische implementatie. Daarnaast heeft AA ook een signaleringsfunctie voor bijvoorbeeld nationale en internationale ontwikkelingen in hoger onderwijs.
Academic Affairs ondersteunt de ambitie van de universiteit om haar huidige positie te versterken aan de hand van 3 leidende thema’s: ‘Leren & Innoveren’, ‘Kwaliteit van Leven’ en ‘Europa & een globaliserende wereld’ en draagt bij aan het cultiveren van een dynamische, innovatieve leeromgeving waar zelfreflectie en constante verbetering van zeer groot belang zijn. Tevens ondersteunt Academic Affairs het creëren van de randvoorwaarden waarbinnen een student succesvol kan zijn in zowel zijn academische als sociale ontwikkeling.
Secretariaat
Jolanda Wilhelmus-Fissette
+ 31 43 3883101
Corporate Information Office
Het Corporate Information Office geeft richting, maakt mogelijk en versnelt de digitale doorontwikkeling en innovatie van de UM. Het team biedt hiervoor heldere kaders en werkt in co-creatie met interne en externe partners. Hierdoor kunnen het onderwijs en onderzoek excelleren, ondersteund door een professionele bedrijfsvoering.
Het CI-Office is een multidisciplinair team van ongeveer 20 medewerkers. Het bestaat uit beleidsmedewerkers met uiteenlopende aandachtsgebieden (strategie, architectuur, privacy & security) en project- en programmamanagers. Dit team adviseert en ondersteunt de faculteiten, servicecentra en het College van Bestuur over en bij digitalisering, digitale innovatie en (agile) transformatie van de universiteit. Ook is het team verantwoordelijk voor het opstellen en actueel houden van de universiteitsbrede digitaliseringsstrategie.
Directeur
Marita Keurentjes
Secretariaat
Anne Bisschop
Development & Alumni Relations
Het team Development & Alumni Relations bestaat uit twee onderdelen, namelijk het Alumni Office (AO) en het Universiteitsfonds Limburg (UFL).
Het Alumni Office draagt zorg voor de binding van de UM en zijn Alumni gemeenschap. Het office onderhoudt de cv-gegevens van onze alumni, organiseert en ondersteunt alumnikringen in ons land en (vaak ver) daarbuiten. Er worden jaarlijks verschillende evenementen en ontmoetingsmomenten georganiseerd. Ook wordt er ingezet op communicatie, onder andere door middel van sociale media om alumni te informeren over en te betrekken bij hun 'Alma Mater'. Het Alumni Office binnen D&A werkt samen met de alumnicoördinatoren van de Faculteiten en de Schools.
Kijk voor meer informatie op de website van het Alumni Office.
Development & Alumni Relations is tevens het bureau van het Universiteitsfonds Limburg. Het Universiteitsfonds Limburg ondersteunt het onderwijs en onderzoek aan de UM al vanaf de oprichting en houdt zich bezig met werving van private fondsen. De universiteit kan daarmee bijzondere projecten, onderzoeken en andere wensen realiseren, daar waar reguliere middelen voor onderzoek en onderwijs te kort schieten.
Kijk voor meer informatie op de website van het Universiteitsfonds Limburg.
Directeur
Bouwien Janssen
Alumni Office
alumni@maastrichtuniversity.nl
University Fund Limburg / SWOL
info@ufl-swol.nl
Human Resources Management
Bij de afdeling HRM van de Universiteit Maastricht (UM) zorgen ongeveer 35 medewerkers voor de uitvoering van het HR-beleid van de universiteit. Missie van dit beleid is ervoor te zorgen dat de universiteit over goede mensen beschikt en behoudt. Daarbij hoort dat medewerkers zich prettig voelen in de organisatie en zich verder kunnen ontwikkelen.
Het beleid richt zich op de ontwikkeling van talenten. Uniek is dat hierbij niet alleen het wetenschappelijk en ondersteunend personeel is betrokken, maar ook onze studenten en alumni. Studenten en alumni worden in toenemende mate in de gelegenheid gesteld om hun talenten verder te ontwikkelen door werkzaamheden voor de UM te verrichten. Ook internationalisering is een belangrijk aspect dat zich onder meer uit in het aantrekken van diverse nationaliteiten en culturen. Daarnaast speelt het toenemende belang van de Engelse taalvaardigheid in alle posities binnen de UM.
Het HR beleid wordt geconcretiseerd binnen faculteiten en andere organisatorische eenheden, in afspraken tussen medewerkers en hun leidinggevende, daarbij zo nodig bijgestaan door HR-adviseurs.
Tot deze MUO-afdeling behoren ook het Staff Career Centre (persoonlijke loopbaanbegeleiding en -ontwikkeling, coaching en algemeen advies en ondersteuning) en het Kenniscentrum voor Internationale Medewerkers (KCIS).
Meer informatie over HR-organisatie, het beleid en contactgegevens vindt u onder 'Werken bij de UM'.
Directeur
Nieke Guillory
Adjunct-directeur
Kim Kreuwels
Secretariaat
Pernilla van den Boogaard
+ 31 6 34381114
Charlotte Evers
+ 31 6 34451423
Nieke Last
+ 31 6 34381118
Juridische Zaken
De afdeling Juridische Zaken (JZ) biedt strategisch advies en ondersteuning aan het College van Bestuur en de faculteiten.
De werkzaamheden van JZ, die zowel privaat- als bestuursrechtelijk van aard zijn, bestrijken een breed terrein, zijn concern-georiënteerd en worden verricht voor alle onderdelen en interne stakeholders van de universiteit. Voorbeelden van deze werkzaamheden zijn het opstellen en beoordelen van contracten en de advisering en bewaking van de bestuurlijke inrichting van de universiteit. Ook ondersteunt JZ het College Beroep voor de Examens (CBE), signaleert de afdeling relevante juridische ontwikkelingen en worden juridische procedures begeleid.
Administratief recht / Onderwijsrecht | Mickey Brauers Emma Preller Cindy Schröder Monique Soons |
Arbeidsrecht | Fabienne Degens Wendy van Osch Gilles Raaijmakers |
College van Beroep voor Examens | Monique Soons |
Privaatrecht | Paul Bohnen Suzanne ten Hoeve Nina Paulissen |
Privacyrecht | Monique Soons |
Directeur
Cenay Akin
Secretariaat JZ
Wilma Berger
+31 6 34381099
Miranda Franssen
+31 6 39582057
Marketing & Communicatie
Marketing & Communicatie (M&C) zet zich in voor de positionering van de Universiteit Maastricht, de communicatie met studenten, medewerkers en partners, en de werving van nieuwe studenten. Hierbij wordt nauw samengewerkt met de communicatieteams van de faculteiten en servicecentra. De afdeling bestaat uit ongeveer 42.5 fte, die ondersteund worden door diverse freelancers en studentassistenten en verdeeld zijn over zes teams:
- Digitale Innovatie
- Evenementen
- Interne Communicatie
- Marketing & Studentenwerving
- Redactie
- Woordvoering & Mediarelaties
De focuspunten van de afdeling zijn:
- Positionering: het verder versterken van de onderscheidende positie van de Universiteit Maastricht.
- Digitalisering: het doorontwikkelen van het digitale platform en de online diensten van de universiteit.
- Studentenwerving: het werven van nieuwe studenten met oog voor een goede balans in studenten uit Nederland, de Euregio en daarbuiten.
- Woordvoering: het naar buiten toe vertegenwoordigen van de universiteit en haar bestuurders, alsmede het adviseren van bestuurders en academici op het gebied van externe communicatie.
- Organisatieontwikkeling: het organiseren van heldere communicatie vanuit de universiteit als geheel, in combinatie met het creëren van ruimte voor communicatie vanuit onderdelen van de organisatie.
- Gemeenschapsvorming: het mede stimuleren van gelegenheden voor verbinding, dialoog en kennisontwikkeling tussen studenten en medewerkers rondom actuele thema’s binnen de universiteit.
Directeur
Roel van Herpt
Secretariaat directeur
Alexandra Fixe
+ 31 43 38 82037
Adjunct directeur
Monique Merckx
Secretariaat adjunct directeur
Christianne Knaapen
+ 31 43 38 85222
Andere MUO teams
Bureau Academische Zittingen
Fabienne Dingena of PhD Office
+ 31 43 38 83096
Griffie College van Bestuur
Nathalie Dirks, Niels Harteman en Maud Knops
+ 31 43 38 83286 / +31 43 38 83964
Coördinerend Beraad Bedrijfsvoering
+ 31 43 38 83096
Management Team Decanen
Niels Harteman
+ 31 43 38 83286
Internal audit
Sjors Olders
+ 31 43 38 82045
Staff Career Centre
Petra Stein
MUO Servicepoint
MUO Servicepoint
+31 6 467 05 194
Medezeggenschap
Vera Feron en Loïc van Rijn
+31 6 395 42 665
+31 6 228 650 51
Universiteitsraad
Vera Feron en Loïc van Rijn
+31 6 395 42 665
+31 6 228 650 51
Lokaal Overleg
Loïc van Rijn
+31 6 228 650 51