Maastricht University Office
Maastricht University Office (MUO) adviseert en ondersteunt het College van Bestuur, de faculteiten en servicecentra van de Universiteit Maastricht. Het Support Office adviseert en ondersteunt diverse bestuursorganen van de UM en maakt ook deel uit van MUO. MUO is gevestigd in een voormalig klooster, dat ook een periode dienst deed als gerechtsgebouw, op de Minderbroedersberg.
MUO
Secretariaat
secretariaat-aa@maastrichtuniversity.nl
+ 31 43 3883101
Bezoekadres
Minderbroedersberg 4-6
6211 LK Maastricht
Postadres
Postbus 616
6200 MB Maastricht
Academic Affairs
De afdeling Academic Affairs (AA) van het Maastricht University Office (MUO) is verantwoordelijk voor de ambtelijke advisering van het College van Bestuur en faculteiten op het gebied van onderzoek, onderwijs, kennisvalorisatie, internationalisering, campusontwikkeling en de strategie van de universiteit. Academic Affairs dient ook als vraagbaak voor faculteiten en servicecentra en is regelmatig verantwoordelijk voor de eerste aanzet van strategische implementatie. Daarnaast heeft AA ook een signaleringsfunctie voor bijvoorbeeld nationale en internationale ontwikkelingen in hoger onderwijs.
Academic Affairs ondersteunt de ambitie van de universiteit om haar huidige positie te versterken aan de hand van 3 leidende thema’s: ‘Leren & Innoveren’, ‘Kwaliteit van Leven’ en ‘Europa & een globaliserende wereld’ en draagt bij aan het cultiveren van een dynamische, innovatieve leeromgeving waar zelfreflectie en constante verbetering van zeer groot belang zijn. Tevens ondersteunt Academic Affairs het creëren van de randvoorwaarden waarbinnen een student succesvol kan zijn in zowel zijn academische als sociale ontwikkeling.
Directeur
Michel Walthouwer
Secretariaat
Jolanda Wilhelmus-Fissette
+ 31 43 3883101
Corporate Information Office
Het Corporate Information Office is verantwoordelijk voor de strategische en beleidsmatige uitvoering van ICT (IT Governance) bij de Universiteit Maastricht (UM). Momenteel zijn 6 medewerkers werkzaam voor deze afdeling in functies als ICT-beleidsmedewerker, ICT-projectleider en Project Portfoliomanager.
IT Governance vormt de verbindende schakel tussen de vraag- en aanbodzijde in de organisatie.
De vraagzijde bestaande uit eindgebruikers en vertegenwoordigers daarvan, is erop ingericht de wensen en eisen van de organisatie te specificeren en kenbaar te maken met betrekking tot de huidige informatievoorziening.
De aanbodzijde bestaat uit het onderdeel dat verantwoordelijk is voor het leveren van de basis IT diensten, zoals het beschikbaar stellen van het netwerk, e-mail, werkplekken en het beheer daarvan. Bij de UM is deze taak belegd bij het service centrum ICTS.
Directeur
Marita Keurentjes
Secretariaat
Vacancy
Development & Alumni Relations
Development & Alumni Relations (D&A) voert een tweetal, deels met elkaar samenhangende, activiteiten uit.
Het draagt zorg voor de werving van private fondsen (afkomstig van schenkers, erflaters, bedrijven, sponsoren, donateurs, stichtingen, enz.). De universiteit kan daarmee bijzondere projecten, onderzoeken en andere wensen realiseren, daar waar reguliere middelen voor onderzoek en onderwijs mogelijk te kort schieten. Development & Alumni Relations is tevens het bureau van het Universiteitsfonds Limburg/SWOL en de directeur van D&A is ook directeur van het Universiteitsfonds Limburg/SWOL. Deze stichting ondersteunt het onderwijs en onderzoek aan de UM al vanaf de oprichting.
Kijk voor meer informatie op de website van het Universiteitsfonds Limburg .
Daarnaast voert D&A de centrale doelstellingen van het UM alumnibeleid uit. Het Alumni Office, als onderdeel van D&A, draagt zorg voor de binding van de UM en zijn Alumni gemeenschap. Het office onderhoudt de CV gegevens van onze alumni, organiseert en ondersteunt alumnikringen in ons land en (vaak ver) daarbuiten. Verschillende evenementen en ontmoetingsmomenten worden opgezet. Ook worden diverse communicatiemiddelen, waaronder social media, benut om alumni te informeren over en te betrekken bij hun Alma Mater. Het Alumni Office binnen D&A werkt samen met de alumnicoördinatoren van de Faculteiten en Schools, waar immers de contacten met alumni op inhoud en netwerk vooral van belang zijn.
Zie ook de Alumni website.
Directeur
Bouwien Janssen
Alumni Office
Camiel Pesch
+ 31 43 38 85220
University Fund Limburg / SWOL
Miranda Klingenstijn
+31 43 388 2556
Human Resources Management
Bij de afdeling HRM van de Universiteit Maastricht (UM) zorgen ongeveer 35 medewerkers voor de uitvoering van het HR-beleid van de universiteit. Missie van dit beleid is ervoor te zorgen dat de universiteit over goede mensen beschikt en behoudt. Daarbij hoort dat medewerkers zich prettig voelen in de organisatie en zich verder kunnen ontwikkelen.
Het beleid richt zich op de ontwikkeling van talenten. Uniek is dat hierbij niet alleen het wetenschappelijk en ondersteunend personeel is betrokken, maar ook onze studenten en alumni. Studenten en alumni worden in toenemende mate in de gelegenheid gesteld om hun talenten verder te ontwikkelen door werkzaamheden voor de UM te verrichten. Ook internationalisering is een belangrijk aspect dat zich onder meer uit in het aantrekken van diverse nationaliteiten en culturen. Daarnaast speelt het toenemende belang van de Engelse taalvaardigheid in alle posities binnen de UM.
Het HR beleid wordt geconcretiseerd binnen faculteiten en andere organisatorische eenheden, in afspraken tussen medewerkers en hun leidinggevende, daarbij zo nodig bijgestaan door HR-adviseurs.
Tot deze MUO-afdeling behoren ook het Staff Career Centre (persoonlijke loopbaanbegeleiding en -ontwikkeling, coaching en algemeen advies en ondersteuning) en het Kenniscentrum voor Internationale Medewerkers (KCIS).
Meer informatie over HR-organisatie, het beleid en contactgegevens vindt u onder 'Werken bij de UM'.
Directeur
Nieke Guillory
Secretariaat
Pernilla van den Boogaard
+ 31 6 34381114
Charlotte Evers
+ 31 6 34451423
Nieke Last
+ 31 6 34381118
Marleen van Minnen
+ 31 43 38 85219
Juridische Zaken
De afdeling Juridische Zaken (JZ) biedt strategisch advies en ondersteuning aan het College van Bestuur en de faculteiten.
De werkzaamheden van JZ, die zowel privaat- als bestuursrechtelijk van aard zijn, bestrijken een breed terrein, zijn concern-georiënteerd en worden verricht voor alle onderdelen en interne stakeholders van de universiteit. Voorbeelden van deze werkzaamheden zijn het opstellen en beoordelen van contracten en de advisering en bewaking van de bestuurlijke inrichting van de universiteit. Ook ondersteunt JZ het College Beroep voor de Examens (CBE), signaleert de afdeling relevante juridische ontwikkelingen en worden juridische procedures begeleid.
Administratief recht / Onderwijsrecht |
Cloë Brosius |
Arbeidsrecht |
Fabienne Degens |
College van Beroep voor Examens | Monique Soons |
Privaatrecht |
Paul Bohnen |
Privacyrecht |
Emma Preller |
Directeur
Cenay Akin
Secretariaat JZ
Wilma Berger
+31 6 34381099
Simone Caubergh
+31 6 40955370
Marketing & Communications
De afdeling Marketing & Communications (M&C) is verantwoordelijk voor de bevordering van de reputatie en het onderhoud/de groei van het relatienetwerk van de Universiteit Maastricht. Voor Marketing & Communications zijn momenteel circa 40 mensen werkzaam binnen diverse afdelingen; Corporate Communicatie, Digitale Innovatie, Redactie, Events en Marketing.
Wat betreft de concerncommunicatie zijn de activiteiten van de afdeling M&C gericht op drie speerpunten:
- Reputation & Brandmanagement
- Relationship Management
- Student Recruitment
Directeur
Fons Elbersen
Secretariaat directeur
Alexandra Fixe
+ 31 43 38 82037
Adjunct directeur
Monique Merckx
Secretariaat adjunct directeur
Christianne Knaapen
+ 31 43 38 85222
Andere MUO afdelingen
Bureau Academische Zittingen
Fabienne Dingena
+ 31 43 38 83096
Coördinerend Beraad Bedrijfsvoering
Antoinette Stöcker
+ 31 43 38 83096
Internal audit
Sjors Olders
+ 31 43 38 82045
Staff Career Centre
Petra Stein
+ 31 6 48482877
Management Team
Niels Harteman
+ 31 43 38 83286
Medezeggenschap
Carolle Nijst
+ 31 43 38 83170
MUO Servicepoint
Marleen van Minnen
+31 (0)6 34 38 10 24