Nieuw: AI-hub op Smart Services Campus

Ook Limburg heeft nu een Artificial Intelligence (AI) Hub. Die wordt ondergebracht op de meest logische plek: de Brightlands Smart Services Campus in Heerlen. Zo’n AI-hub is het centrale aanspreekpunt voor bedrijven en kennisinstellingen in een regio die willen werken met AI. Met de Limburgse AI-hub heeft Nederland nu zeven hubs die samenwerken in de Nederlandse AI coalitie.

De Universiteit Maastricht is één van de initiatiefnemers van de AI-hub. Onderzoekers en studenten van de UM en andere kennisinstellingen kunnen er met partners uit de private en publieke sector samenwerken om AI-technologie in te zetten voor de samenleving: in Limburg, Nederland en daarbuiten. Collegevoorzitter Martin Paul onderstreept het succes dat deze AI-hub nu ook deel uitmaakt van de Nederlandse AI Coalitie. Een succes voor de Brightlands Smart Services Campus in Heerlen en voor het héle Brightlands-concept.