Wynand Wijnen Onderwijsprijs voor Oscar van den Wijngaard, Dissertatieprijs 2024 voor Giulia Giardi

49ste Dies Natalis

De Universiteit Maastricht is trots op de inspirerende initiatieven en toegewijde medewerkers die ons onderwijs maken en versterken. Daarom reiken we jaarlijks de Wynand Wijnen Onderwijsprijs uit aan degenen die een uitzonderlijke bijdrage leveren aan onderwijsinnovatie en -ontwikkeling.

Wynand Wijnen Onderwijsprijs voor Oscar van den Wijngaard

Dit jaar werd de Wynand Wijnen Onderwijsprijs toegekend aan Oscar van den Wijngaard, Education Development Officer bij EDLAB. Oscar staat bekend om zijn innovatieve benadering van onderwijs en zijn inzet voor studentenbegeleiding en academische ontwikkeling. Zijn werk op het gebied van Academic Advising, student engagement en de integratie van onderzoek en onderwijs heeft een blijvende impact op zowel studenten als docenten binnen de UM-gemeenschap. Zijn visie en toewijding maken hem een inspiratiebron voor velen.

This year, the Wynand Wijnen Education Prize was awarded to Oscar van den Wijngaard, Education Development Officer at EDLAB.

Dissertatieprijs voor Giulia Giardi

Naast de Wynand Wijnen Onderwijsprijs werd ook de jaarlijkse Dissertatieprijs uitgereikt. Dit jaar ging de prijs naar Giulia Giardi van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid voor haar indrukwekkende thesis: "Illegal Waste Management Activity in the Process of Bunker Fuel Production”.

Haar onderzoek werpt nieuw licht op de juridische en milieutechnische uitdagingen binnen de afvalverwerkingssector en draagt bij aan een beter begrip van regulering en duurzaamheid binnen dit complexe vakgebied.

In addition to the Wynand Wijnen Education Prize, the annual Dissertation Prize was also awarded. This year’s recipient was Giulia Giardi from the Faculty of Law for her outstanding thesis: "Illegal Waste Management Activity in the Process of Bunker Fuel Production."

Lees ook

  • Vaccinatiepromotiebeleid voor COVID-19

    Twee onderzoekers van de Universiteit Maastricht spelen een sleutelrol bij het vertalen van onderzoek naar aanbevelingen voor het vaccinatiebeleid voor COVID-19: Timo Clemens, universitair hoofddocent health policy and governance, en Inge van der Putten, universitair docent bij de vakgroep Health...

    Timo Clemens and Inge van der Putte
  • Het vernieuwd curriculum van Healthcare Policy, Innovation and Management

    De Authentieke Professionele Taken van het masterprogramma zijn verankerd in het curriculum, maar de programma-coördinatoren vinden het wel belangrijk dat studenten aan hun eigen pad kunnen werken. Dat gebeurt door electives of keuzeblokken aan te bieden en personaliseer je een deel van je opleiding...

    HPIM electives