Mathieu Segers postuum geëerd met Teken van Verdienste Maastricht

Het gezin van de Maastrichtse hoogleraar Mathieu Segers heeft van locoburgemeester Frans Bastiaens het Teken van Verdienste van de stad Maastricht gekregen. Segers overleed in december.

Belangrijk voor Maastricht

Segers was hoogleraar Hedendaagse Europese Geschiedenis en Europese Integratie aan de Universiteit Maastricht. "De stad Maastricht is Mathieu Segers heel veel dank verschuldigd. Dank voor de wijze waarop hij Maastricht in Europa op de kaart heeft gezet, hoe hij het Europese profiel van de stad heeft versterkt en hoe hij zijn bijdrage heeft geleverd aan de Europese eenwording", aldus Bastiaens in zijn toespraak.

Segers overleed op 16 december op 47-jarige leeftijd. Hij was al geruime tijd ongeneeslijk ziek.

In Memoriam

• Maak je klaar voor de ultieme Europese verkiezingservaring! Op 29 april organiseren Studio Europa en Politico de derde editie van het Maastricht Debate, als opwarmertje voor de Europese Parlementsverkiezingen (6-9 juni).

• Vooruitlopend op de Europese Parlementsverkiezingen in juni nodigen Studio Europa Maastricht en POLITICO je van harte uit voor het Maastricht Debat 2024. De derde editie van dit grote politieke debat vindt plaats op maandag 29 april in het Theater aan het Vrijthof.