Steun onderzoek en onderwijs aan de UM

Maastricht Centraal

Vandaag (15 juni) valt bij alumni ouder dan 40 jaar, hoogleraren en oud medewerkers en een brief van het Universiteitsfonds Limburg op de deurmat; de jaarfondscampagne is weer begonnen!

Maastricht Centraal

Onder het motto Maastricht Centraal vraagt het Universiteitsfonds Limburg om een financiële bijdrage aan onderwijs en wetenschap aan de Universiteit Maastricht. Al sinds de oprichting van de universiteit ondersteunt het fonds, voorheen bekend als SWOL, studenten en wetenschappers en onderzoeksinstituten hun ambities te realiseren met een studiebeurs of een onderzoekssubsidie.

Deze universiteit behoort inmiddels tot de beste jonge universiteiten van de wereld en om academisch voorop te kunnen blijven lopen, in Nederland, Europa en daarbuiten, en om al onze huidige en toekomstige studenten dezelfde kansen te geven is extra geld nodig.

Wil je ook doneren of meer weten? Ga naar www.maastrichtcentraal.com

• Twee consortia geleid door UM-onderzoekers Rowan Smeets en Gera Nagelhout hebben een Wetenschapscommunicatie subsidie ontvangen vanuit de Nationale Wetenschapsagenda (NWA). Het doel van de projecten is om wetenschap en samenleving dichter bij elkaar te brengen.

• Ann Vanstraelen (Hoogleraar accounting en assurance services) is vandaag als nieuw lid van het Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (KNAW) benoemd.

• Met trots kondigen we aan dat SBE haar ranking in de onlangs gepubliceerde 2023 CEO Magazine's Global MBA Rankings verder heeft verbeterd.