SBE stijgt op de MBA-ranglijst van CEO Magazine

Met trots kondigen we aan dat SBE haar ranking in de onlangs gepubliceerde 2023 CEO Magazine's Global MBA Rankings verder heeft verbeterd. Met een Tier One Global MBA ranking, een 4e plaats in de Global Executive MBA ranking en een 5e plaats in de Global Online MBA ranking herbevestigt onze business school het hoge kwaliteitsniveau van het onderwijs en haar prominente internationale status.

Toonbeeld voor top business schools

Sinds de lancering in 2008 brengt CEO Magazine de beste businessscholen ter wereld onder de aandacht. In 2012 lanceerde de publicatie haar jaarlijkse Global MBA Rankings, waarin MBA-, Executive MBA- en Online MBA-programma's worden geprofileerd. Dit jaar deed CEO Magazine een beroep op businessscholen in Noord-Amerika, Europa, Australië, Nieuw-Zeeland en de BRICS-landen, en rangschikte gegevens van 121 scholen die 239 verschillende programma's in 24 landen aanbieden. De topnoteringen in de Global MBA Rankings van CEO Magazine bieden onze potentiële studenten een goede graadmeter van hoge prestaties voor de onderzochte scholen.

Wereldwijde voetafdruk

Het MBA-portfolio van SBE omvat de MBA-programma's van UMIO en Maastricht School of Management (MSM). Met het diverse en internationale karakter van deze programma's komt het verschijnen in wereldwijde MBA-ranglijsten niet als een verrassing. Het Maastrichtse MBA-programma van UMIO werkt al jaren aan zijn studentendiversiteit en telt nu 53 nationaliteiten. Met de integratie van MSM in SBE vorig jaar werd de MBA-portefeuille verder verrijkt met extra programma's met een sterke mondiale voetafdruk die ook meer dan 50 nationaliteiten omvatten. Deze grote diversiteit en de manier waarop die de dynamiek in de klas verrijkt, geven ons een goede kans op de topplaatsen in het wereldwijde MBA-ranglijstlandschap.

• Ann Vanstraelen (Hoogleraar accounting en assurance services) is vandaag als nieuw lid van het Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (KNAW) benoemd.