Whitepaper van de Universiteit Maastricht en Deloitte Private

Een duurzame toekomst dankzij zelfsturende teams

Hoe kunnen bedrijven sneller, beter, effectiever en efficiënter reageren op de uitdagingen van onze tijd? De winnaars van de toekomst experimenteren met nieuwe organisatieconcepten. Bedrijven als Lightyear, bol.com, Viisi, Enie.nl of Springest versterken hun medewerkers door hen hun uitgebreide talenten te laten ontdekken, ontwikkelen en gebruiken om bij te dragen aan gemeenschappelijke doelstellingen. Ze hanteren een holacratische benadering van organiseren – een vorm van zelforganisatie.

Zij creëerden:

“een omgeving waar collega’s kunnen werken aan de beste versie van zichzelf, samenwerken vanuit hun sterke punten en elkaar helpen – dat leidt tot topprestaties.”

Dit is uitgewerkt in een whitepaper van de Universiteit Maastricht en Deloitte Private