Waarom deze studie?
Volgens Forrester zegt 72% van de bedrijven dat het verbeteren van de klantervaring hun topprioriteit is. Hoewel klantervaring een van de belangrijkste aandachtspunten is geworden van bedrijfsleiders over de hele wereld en wordt beschouwd als een belangrijke bepalende factor voor zakelijk succes op de lange termijn, is het niet eenvoudig te beheren. De kennis die wordt opgedaan in Strategic Marketing geeft studenten de juiste vaardigheden om succesvol te zijn in de huidige markt.
De School of Business and Economics (SBE) van de Universiteit Maastricht is wereldleider op het gebied van klantgericht servicemanagement. Het gelieerde instituut Service Science Factory is wereldwijd een van de toonaangevende instellingen voor servicemanagement. Het werkt samen met bedrijven uit verschillende landen en industrieën om onderzoek te doen en oplossingen en innovaties te ontwikkelen om bedrijven te helpen klantgerichter te worden.
Studentenprofiel
Een strategisch marketeer kan verschillende achtergronden hebben, zoals business, economie, psychologie of kunst, cultuur en wetenschap. Je moet geïnteresseerd zijn in strategie en marketing en in het toepassen van geavanceerde wetenschappelijke kennis op real-life cases en projecten. De projecten vereisen een open houding om nieuwe aanpakken uit te proberen, het vermogen om zowel analytisch als creatief te denken en sterke interpersoonlijke vaardigheden.
Aanvullende onderwijsmogelijkheden
Internationale ervaring
Geef je master een internationale boost met studiemogelijkheden in het buitenland.
- Studeren in het buitenland: Breng een semester door aan een van onze 92 partneruniversiteiten wereldwijd
- Dual Degree Opleidingen: Behaal twee diploma’s in een kortere tijd ia masteropleidingen met een dual degree
Professionele ervaring
Breid je opleiding uit met praktijkervaring die je tijdens je studie opdoet.
- Thesis-Internship Programme (TIP): Schrijf je scriptie over een onderwerp dat relevant is voor een bedrijf of organisatie, tijdens een parttime stage.
- Extracurricular Internship: Doe werkervaring op met een stage van 3 tot 6 maanden.
- Excellence Programmes: Solliciteer voor een van onze Excellence Programma’s en werk mee aan echte projecten bij partnerbedrijven.
Bereid je voor op je carrière
Geef een boost aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling en breid je netwerk uit tijdens evenementen die we organiseren samen met partners en alumni.
- Career and Development Days : Doe mee aan workshops en evenementen gericht op persoonlijke groei en carrièreontwikkeling
Maastricht Business Days by SCOPE: Netwerk met werkgevers en alumni tijdens ons prestigieuze recruitmentevent
- UM Career Services and Advisors: Ontvang persoonlijke begeleiding via trainingen of individuele coaching
Dual Degree programme
Met het Dual Degree-programma van de School of Business and Economics studeer je aan twee universiteiten en ontvang je twee masterdiploma’s. Je start in september en volgt een deel van je opleiding in het buitenland en een deel aan SBE. Als je aan de eisen van beide programma’s voldoet, krijg je een diploma van elke universiteit. De meeste Dual Degree-programma’s zijn zonder studievertraging te volgen en met minimale extra kosten. Onze partneruniversiteiten zijn zorgvuldig geselecteerd, hoog aangeschreven en vaak geaccrediteerd door EQUIS en AACSB.
Global Innovation Challenge
De Global Innovation Challenge (GIC) biedt MSc. International Business studenten een nieuwe kans om in een internationale omgeving te studeren en praktische ervaring op te doen bij bedrijven. De School of Business and Economics biedt dit excellentieprogramma aan als een projectgebaseerde course waarin internationale masterstudenten als externe consultants werken aan een zakelijke uitdaging van een bepaald bedrijf of bedrijfsonderdeel dat innovatie en transformationele aanpak vereist. Deze Global Innovation Challenge maakt deel uit van het IBS-netwerk en is gericht op het verbeteren van de innovatie- en creativiteitsvaardigheden van studenten, kennis op het gebied van transformatie, verandermanagement en het creëren van bedrijfsoplossingen met een wereldwijde impact.