Update #14: cyberaanval UM

 Lees ook de samenvatting van de activiteiten van de afgelopen weken.
 Bekijk de FAQ voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
 Wat werkt wel, wat (nog) niet?​

Studenten hebben hun rooster voor periode 3 al een aantal dagen kunnen raadplegen, maar er wordt nog hard gewerkt om alle computerprogramma’s die nodig zijn om te roosteren volledig operationeel te maken. Hierdoor komt het rooster voor periode 4 waarschijnlijk wat later dan gebruikelijk beschikbaar. We proberen de vertraging tot een minimum te beperken (uiterlijk 23 januari) en hopen op ieders begrip.

E-mails zijn niet verloren gegaan

Mensen vragen zich af of ze alle mails van na 23 december wel hebben ontvangen. Alle mails in outlook zijn gedateerd op 6 januari, maar zodra je de mail opent zie je de daadwerkelijke verzenddatum, die ook tussen 23 december en 6 januari ligt. Er zijn dus geen mails verloren gegaan.

Systemen stap voor stap operationeel

Voor wat betreft het terug operationeel krijgen van alle aangedane computersystemen geven we prioriteit aan de belangrijkste centrale systemen. Deze doen het (deels) weer, daarna komen de decentrale systemen aan de beurt. Veiligheid gaat hierbij boven alles en we vragen dus eenieders begrip op het moment dat zaken nog niet werken zoals voorheen. Al met al kan dit een tijdje duren.

Heb jij je wachtwoord al gewijzigd?

Tot op heden hebben 27.000 leden van de UM-gemeenschap hun wachtwoord aangepast. We roepen iedereen die hier nog niet aan toe is gekomen dringend op dit alsnog te doen. Studenten kunnen inloggen op Student Portal. Medewerkers kunnen inloggen op UM intranet. Je wordt dan vanzelf gevraagd je wachtwoord te wijzigen. Let op: kies niet voor de optie ‘password recovery'!

Informatiebalies en mailboxen voor medewerkers en studenten

Studenten die vragen hebben die niet in de FAQ aan bod komen en die niet studiegerelateerd zijn, kunnen mailen naar info@m-u.nl. Medewerkers met vragen kunnen bij hun eenheid terecht. Op diverse UM-locaties zijn informatiebalies te vinden:

Faculty of Health, Medicine and Life Sciences: fhml@m-u.nl, Universiteitssingel 50
Faculty of Psychology and Neuroscience: fpn@m-u.nl, Universiteitssingel 40
Faculteit der Rechtsgeleerdheid: fl@m-u.nl, Bouillonstraat 2
Faculteit der Cultuur en Maatschappijwetenschappen: fasos@m-u.nl, Grote Gracht 90/92
Faculty of Science and Engineering: fse@m-u.nl, Kapoenstraat 2
School of Business and Economics: sbe@m-u.nl, Tongersestraat 53
Servicecentra (Universiteitsbibliotheek, Facility Services & Finance) servicecentra@m-u.nl
Studenten Services Centrum & ICTS: info@m-u.nl
Maastricht University Office: muo@m-u.nl 
Universiteitsbibliotheken: binnenstad en Randwyck
Student Service Centrum: Bonnefantenstraat 2

Openingstijden callcenter voor studenten

Het callcenter is op werkdagen bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur op 043 – 38 85 101. 

Lees ook

  • Alumnus ondersteunt jonge studenten financieel en in de praktijk

    Gelijk vanaf dag één van hun masteropleiding, staan SBE-studenten Can en Mamadou met beide benen in het werkveld. Dankzij hun studiebeurs hebben ze nauw contact met LKPU, dat jong talent aan de UM ondersteunt en hen persoonlijk begeleidt. Het LKPU Management Consulting Scholarship Programme verenigt...

    Placeholder DRUPAL_do NOT touch
  • De morele architecten van AI: geen halfgoden, maar ook geen code monkeys

    Wie krijgt de schuld als AI de verkeerde kant opgaat? En wie is er verantwoordelijk voor het voorkomen van eventuele negatieve gevolgen? In haar proefschrift "A Showing of Hands: Making Visible the Ethical Agency of AI Developers" richt Tricia Griffin zich op de mensen achter de technologie en de...

    Tricia Griffin
  • Ergens tussen Maastricht en Brightlands

    Wat brengt internationale studenten naar Limburg? En wat betekent het Brightlands-ecosysteem voor hun studie, onderzoek en toekomst? In deze reeks spreken we studenten van over de hele wereld die op of via Brightlands hun loopbaan vormgeven. Ira Berg is een van deze studenten.

    Portrait Ira Berg