Het geheim om kinderen groenten te laten eten

Heeft u een kind dat weigert om iets groens te eten? Door ze te belonen als ze nieuwe groenten uitproberen, zijn ze misschien eerder bereid om ze te eten, zo beweert een nieuwe studie.

"Het is belangrijk om al op jonge leeftijd te beginnen met het eten van groenten," zegt hoofdonderzoeker Britt van Belkom, van het Jeugd, Voeding en Gezondheid programma van het Institute for Food, Health and Safety by Design van de Universiteit Maastricht in Nederland.

"Uit eerder onderzoek weten we dat jonge kinderen een nieuwe groente meestal acht tot tien keer moeten proberen voordat ze hem lekker vinden," merkte ze op. "Daarom hebben we onderzocht of kinderen door herhaaldelijk te vragen of ze groente willen proberen, eerder bereid zijn om groente te eten. We waren ook geïnteresseerd in de vraag of het geven van een leuke beloning een verschil zou maken.