09 sep
Even terug naar die goede oude tijd!

Terugkomdag Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Na de succesvolle alumnidag in september vorig jaar heeft de Faculteit der Rechtsgeleerdheid besloten om er een jaarlijks terugkerend evenement van te maken. Ook dit jaar grijpt de faculteit het PAS aan om alumni uit te nodigen voor de tweede editie van de – nu dan- jaarlijkse alumnidag. Tijdens deze gezellige bijeenkomst krijgt een ieder volop gelegenheid om elkaar weer eens te ontmoeten. Vanaf 19.00 uur sluiten we aan bij het inspirerende, culturele programma van PAS (Pleasure, Art and Science) Maastricht.

13.30 – 14.00 uur  Welkomstwoord Prof. dr. Hildegard Schneider (Feestzaal)
14.00 – 15.00 uur  Meet & Greet met oude studiegenoten en stafleden (B0.118)
15.00 – 15.45 uur  Lezing Prof.dr. Bruno de Witte “The Future of European Integration beyond Brexit” (Feestzaal in het Engels)
16.00 – 16.45 uur  Muziaak optreden Eva van Ooij en Wouter Bergenhuizen – Tent kleine binnentuin
16.45 – 18.30 uur  Borrel en hapjes (bij goed weer in de tuin van de faculteit)
19.00 – 24.00 uur  Festival Pleasure, Arts and Science Maastricht

Bruno de Witte

Lezing:
Prof. dr. Bruno de Witte is hoogleraar European Union law aan de universiteit van Maastricht en part-time hoogleraar aan het European University Institute (EUI) in Florence.

Onderwerp van de lezing: “The Future of European Integration beyond Brexit”

Eva van Ooij

Duo Van Ooij- Bergenhuizen neemt je mee op een muzikale reis op de tonen van cello en piano. Wees gewaarschuwd: je zult worden verleid door enkele van de beroemdste stukken van het cello repertoire. Als voorafje luister je naar een stuk uit een van de suites van Johann Sebastian Bach. Het hoofdgerecht is een rondo van Beethoven voor piano en cello. Het nagerecht is een verrassing, gemaakt door Astor Piazzolla. Laat je voeten gerust bewegen op de muziek.

Tijdens het Festival PAS kun je op vrijdag 8 en zaterdag 9 september 2017 vanaf 19.00 uur een kijkje nemen in een aantal gebouwen van de Universiteit Maastricht die in een deel van het Jekerkwartier liggen. Een groot aantal wetenschappers, muzikanten en andere artiesten zullen dan hun werk presenteren in en om de gebouwen van de universiteit. De entree is gratis. Het festival wordt op donderdag 7 september om 20.00 uur geopend door Armando.

Meer events