30 jan
16:00

On-site Promotie Sophie Gysan

Promotores: Prof. dr. J. Hagedoorn, Prof. dr. H. van Kranenburg, Radboud University Nijmegen

Trefwoorden: strategie implementatie, besluitvorming, MNC network, relatie met kanaalpartner

"Strategy Implementation and Decision Making in the Broader MNC Network

Dit proefschrift werpt licht op de bronnen van heterogeniteit in strategie-implementatie binnen het netwerk van multinationale ondernemingen (MNC's) door middel van drie empirische studies die alle drie gebaseerd zijn op gegevens over goedwillendheid-besluitvorming die verzameld zijn bij een grote Europese autofabrikant. Goedwillendheid verwijst naar het dekken van reparatiekosten voor een klant nadat de productgarantie is verstreken met de bedoeling het klantenvertrouwen te vergroten. De bevindingen onthullen 1) hoe verschillen tussen landen en binnen landen bepalen of beslissingen over goedwillendheid moeten worden genomen door het hoofdkantoor, door nationale dochterondernemingen of zelfs door individuele dealers, 2) waarom dochterondernemingen kunnen verschillen in de manier waarop zij dezelfde bedrijfsstrategie inzake goedwillendheid uitvoeren die werd geformuleerd op het hoofdkantoor van de multinationale onderneming, wat leidt tot heterogeniteit tussen landen, en 3) hoe verschillen in de kenmerken van kanaalpartners van invloed zijn op het vermogen en de bereidheid van dealers om de strategie van de multinationale onderneming uit te voeren en goedwillendheid besluiten te nemen namens de multinationale onderneming.

Klik hier voor het volledige proefschrift.

Klik hier voor de live stream.

Voertaal: Engels

Lees ook