Wynand Wijnen Onderwijsprijs 2024 naar TeenzCollege
De Universiteit Maastricht is trots op de indrukwekkende initiatieven die ons onderwijs van hoog niveau maken. Daarom reiken we jaarlijks de Wynand Wijnen Onderwijsprijs uit ter ere van de medewerkers die deze initiatieven mogelijk maken en zo een bijzondere bijdrage aan het onderwijs leveren.
TeenzCollege als winnaar
Dit jaar werd de prijs overhandigd aan TeenzCollege, het Engelstalige educatieprogramma voor ambitieuze middelbare scholieren. TeenzCollege speelt een essentiële rol bij het vroegtijdig betrekken van jongeren bij onze universiteit. Het programma stimuleert niet alleen academische nieuwsgierigheid, maar draagt ook bij aan het bevorderen van een positieve relatie tussen de universiteit en jong talent in onze regio.
Professor Bert Smeets van de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences nam de prijs in ontvangst namens het hele TeenzCollege-team, dat zich al 10 jaar inzet voor dit waardevolle initiatief.
De Wynand Wijnen Onderwijsprijs werd uitgereikt tijdens de ceremonie van onze 48ste Dies Natalis. Naast deze prijs werd ook de jaarlijkse Dissertatieprijs toegekend, die dit jaar ging naar Sven Hildebrand voor zijn scriptie: ‘Investigating human neocortical architecture in 3D: New approaches for clearing, labelling and imaging large samples’.

Lees ook
-
Nederlandse Onderwijspremie voor UM-project Study Smart
Het interfacultaire onderwijsinnovatieproject Study Smart van Universiteit Maastricht (UM) is één van de drie winnaars van de Nederlandse Onderwijspremie 2025. Dat is dinsdag bekend gemaakt tijdens het Comenius festival in Den Haag.
-
Maastricht University erkend als topinstelling in CEO Magazine’s 2025 Green MBA Rankings
Wij zijn er trots op te kunnen delen dat Maastricht University School of Business and Economics is erkend als een topinstelling in de CEO Magazine 2025 Green MBA Rankings.
-
Taalbeleid in het Europees hoger onderwijs
De toegenomen verengelsing van het hoger onderwijs staat in diverse Europese landen ter discussie. Hoe ziet een evenwichtig taalbeleid er uit dat recht doet aan zowel het steeds internationaler karakter van het hoger onderwijs als de taalgebonden culturele identiteit van een land? Tijdens een...