School of Business and Economics

Honoursprogramma voor bachelorstudenten

Kies je voor een excellentieprogramma van SBE, dan kies je voor verdieping of verbreding van je studieprogramma. Het extra onderwijs krijg je in de vorm van PGO, daarnaast je volgt skillstrainingen, neem je deel aan SBE Case Competitions en verricht je, naast MaRBLe, extra onderzoek.

Extra ECTS behalen tijdens je tweede jaar
Tijdens je tweede jaar kun je extra ECTS behalen door mee te doen aan een aanvullend onderzoeksproject of door een paper te schrijven. Daarnaast organiseer je tijdens je tweede jaar bovendien zelf een lezingenreeks. Belangrijk om te weten: bij het honour colloquium geldt een aanwezigheidsplicht.

Deelname aan MaRBLe tijdens je derde jaar
In het derde jaar maakt MaRBLe deel uit van het excellentieprogramma, dit levert je geen extra credits op, maar wel heel veel onderzoekservaring. Je sluit je deelname aan MaRBLe af met een mini-symposium, waar je je onderzoeksresultaten deelt met een posterpresentatie van je paper.
  Meer informatie over MaRBLe.

Ga je op exchange?
Dan is het mogelijk om ook tijdens je exchangeperiode extra ECTS te verkrijgen.

Bijzonder
Iedere excellentiestudent wordt begeleid door een persoonlijke academic advisor.

Kun je je aanmelden?
Eerstejaarsstudenten met een GPA van 8 of meer - behaald over de 7 beste examens in de eerste kans, worden in mei uitgenodigd voor een informatiemeeting. Jaarlijks worden tussen de 50 en 100 studenten uitgenodig.Op de website van SBE en Eleum lees je hier meer over.

Klik hier voor meer informatie over de excellentieprogramma’s voor SBE studenten.