Online Bachelor Open Dag trekt veel bezoek

Er was afgelopen zaterdag opnieuw veel belangstelling voor onze geheel online Bachelor Open Dag. Het grotendeels live event trok op de dag zelf bijna 3000 bezoekers uit 80 landen.

In de dagen daarvoor was het platform al opengesteld en kon men kennisnemen van diverse vooraf opgenomen presentaties en informatie. Daarvan werd nog eens door ruim duizend bezoekers gebruikgemaakt.

Het platform, in relatief korte tijd opgebouwd in de herfst van vorig jaar, was vernieuwd en opgefrist. Met als doel meer gebruikersgemak en overzichtelijke informatie over de opleidingen.

Studiekiezers kunnen op het platform een persoonlijke ‘route’ voor de dag uitstippelen. Die loopt via interactieve live presentaties, virtuele campus tours en andere informatie-events naar Q&A’s over programma’s en het studentenleven in Maastricht. De antwoorden worden gegeven door studenten en medewerkers, met technische ondersteuning van externe partijen.

Ook op Facebook en Instagram werd de Open Dag uitgelicht. In een interactieve story gaf bachelorstudent Tessa informatie en tips over de UM en haar bacheloropleidingen en over tal van praktische zaken.

Het platform blijft nog een week open.

• Roberta Haar en Hylke Dijkstra ontvingen beiden een EU Horizon-beurs van 3 miljoen euro voor onderzoek naar multilateralisme. "Ik vroeg Hylke of hij met mij wilde samenwerken. Zijn antwoord was 'nee'," zegt Roberta Haar lachend. "Het was nog maar twee maanden voor de deadline," protesteert Hylke...

• Tijdens zijn afscheidscollege heeft Jos Lemmink, hoogleraar Marketing and Service Innovation, de Tanspenning ontvangen, de hoogste UM-onderscheiding die wordt uitgereikt aan mensen die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van de universiteit.

• Op 30 mei 2024 opende MERIAN het Art & Science Lab bij University College Maastricht. De ruimte aan de Heksenstraat 8 is ingericht voor verschillende doeleinden, waaronder vergaderingen, lessen, tentoonstellingen, optredens en een werkruimte voor een aantal van onze promovendi.