Succesvolle Dag van de Bouw op Tapijn
Op zaterdag 15 juni konden nieuwsgierigen een kijkje nemen in de toekomstige gebouwen van de Universiteit Maastricht in de voormalige Tapijnkazerne. De open dag vond plaats in het teken van de landelijke Dag van de Bouw en de Dag van de Architectuur. Wethouder Vivianne Heijnen opende deze dag op Tapijn. Medewerkers van de aannemer, elektricien, de universiteit en de gemeente Maastricht gaven bezoekers een rondleiding over de bouwplaats.
Met ‘leren’ als verbindend thema werken de Universiteit Maastricht, Gemeente Maastricht en Provincie Limburg samen om de voormalige Tapijnkazerne nieuw leven in te blazen. Het gebied verandert de komende jaren in een openbaar park, met gebouwen die bedoeld zijn voor onderwijs, onderzoek en multifunctionele ruimten en horecavoorziening. Tapijn wordt een plek waar de studenten, bedrijven en inwoners van de stad elkaar ontmoeten. Begin 2020 worden de gebouwen in gebruik genomen door de Universiteit.
Lees ook
-
“Het is geen kwestie van overtuigen.” Maar hoe kan de vaccinatiebereidheid wél worden verhoogd?
Vorig jaar overleden er in ons land tenminste acht personen - het merendeel baby’s - aan kinkhoest, het hoogste aantal sinds de jaren zestig. De trend achter deze tragische statistiek is al jaren aan de gang; steeds minder ouders laten hun kind inenten tegen ernstige infectieziekten, waardoor de...
-
Het vernieuwd curriculum van Healthcare Policy, Innovation and Management
De Authentieke Professionele Taken van het masterprogramma zijn verankerd in het curriculum, maar de programma-coördinatoren vinden het wel belangrijk dat studenten aan hun eigen pad kunnen werken. Dat gebeurt door electives of keuzeblokken aan te bieden en personaliseer je een deel van je opleiding...
-
Wie is er geïnteresseerd in wetenschap?
Het UM Supermarktlab is een interdisciplinair educatief concept waarmee kinderen kennismaken met voedselinnovatie, gezondheid en duurzaamheid, én leren hoe je complexe, actuele vraagstukken vanuit verschillende perspectieven kunt benaderen.