UM op plaats 173 in de QS World University Rankings

De Universiteit Maastricht behaalt dit jaar de 173e plek in de QS World University Rankings en maakt daarmee een lichte daling door ten opzichte van vorig jaar (plek 169). De positie ten aanzien van de andere Nederlandse universiteiten is ongewijzigd: net als vorig jaar staat UM op de 9e plaats. De nieuwe ranglijst is op dinsdag 6 september gepubliceerd.

De QS World University Rankings worden gebaseerd op vijf indicatoren: academische reputatie, reputatie als werkgever, student-medewerker-ratio, internationalisering en citaties per faculteit.

In overeenstemming met haar profiel scoort de UM zeer hoog op internationalisering en is de score op citaties licht gestegen in vergelijking met vorig jaar.

De volledige ranking is te vinden op de QS website

• Tijdens zijn afscheidscollege heeft hoogleraar gezondheidsbevordering Nanne de Vries de Tanspenning ontvangen, de hoogste UM-onderscheiding die wordt uitgereikt aan mensen die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van de universiteit.

Aardbeving Marokko

Wij zijn als UM-gemeenschap diep geraakt door de verwoestende aardbeving die Marokko heeft getroffen. We leven mee met iedereen die op wat voor manier dan ook getroffen is door deze ramp.