Promotie Dhr. Kars M.A.G. Mennens, MSc.
Supervisors: prof.dr. G. Odekerken-Schröder, prof.dr. W. Letterie
Co-supervisor: Dr. A. van Gils
Trefwoorden: innoveren, MKB, subsidies, klantwensen, bedrijfsstrategie
“Enhancing SME innovation performance; Results from a multi-actor perspective”
Innoveren is voor veel MKB-ondernemers een uitdaging, maar wel ontzettend belangrijk voor zowel het presteren van het bedrijf als de groei van de regionale economie. Dit proefschrift onderzoekt vanuit verschillende perspectieven wat MKB’s in de maakindustrie in staat stelt om tot succesvolle innovaties te komen. Dit onderzoek toont aan dat innovatiesubsidies een effectief middel zijn om ervoor te zorgen dat medewerkers structureel meer betrokken raken bij innovatie. Daarnaast is het vermogen om relevante kennis uit de omgeving te herkennen en gebruiken essentieel om succesvol te innoveren met diensten. Tot slot wordt aangetoond met welke klantwensen, afhankelijk van de bedrijfsstrategie, MKB-ondernemers rekening moeten houden wanneer zij met een nieuwe innovatie op de markt komen.
UM Bestuursgebouw
Lees ook
-
23 mei16:00
Promotie Rémi Scoupe
"Conceptualising, measuring, and supporting students' employability competences in higher education: The potential of portfolio practices"
-
27 mei13:00
Promotie Ruud Willem Hendrik Wetzels
"A New Point of (re)View: Broadening the Arsenal of Review Papers in Marketing"
-
29 mei16:00
Promotie Paul Kornelis Bokern
"Measuring is Knowing? Eliciting Preferences in the General Population"