Promotie Yuanyuan Zhu
Promotores: Prof. Dr. Hans Savelberg, Prof. Dr. Diana Dolmans, Prof. Dr. Eleonore Köhler, Prof. Dr. Rashmi Kusurkar
Trefwoorden: Autonome motivatie, Basispsychologische behoeften, Leeromgevingen, Hoger onderwijs
"Driven to Learn: Understanding and supporting student autonomous motivation in health professions education"
Autonome motivatie is aangetoond een positieve invloed te hebben op studenten in het hoger onderwijs, waaronder verbeterde betrokkenheid in de klas, academische prestaties en algemeen welzijn. Echter, studenten kunnen uitdagingen ondervinden bij het ontwikkelen van autonome motivatie in hun leeromgevingen. De Zelfbepalings Theorie (ZBT) biedt een waardevol kader voor het begrijpen en bevorderen van autonome motivatie door het belang van het ondersteunen van de basispsychologische behoeften van studenten te benadrukken. Leeromgevingen die deze behoeften—autonomie, competentie en verbondenheid—ondersteunen, dragen bij aan een grotere autonome motivatie en welzijn. Deze thesis verkende hoe we de basispsychologische behoeften van studenten, autonome motivatie en welzijn kunnen begrijpen en ondersteunen binnen het onderwijs in gezondheidszorgprofessionals.
Klik hier voor de livestream.
Lees ook
-
Promotie Miriam Hester Wijbenga
"Challenges, Pitfalls and Opportunities: workplace learning during healthcare placement abroad: An international perspective on clinical training in Health Professions Education"
19 mei -
Promotie Caroline Daccache
"A Health Economic Evaluation Guideline in Low- and Middle-Income Countries: A Case Study From Lebanon"
19 mei -
Promotie Patty Antoinette Hubertina Hendrika van der Heijden
"Improving 52mg LNG-IUD in daily practice"
20 mei