01 okt
FEM Webinar

The Pandemic and the Female Academic

"Research requires time and space to breathe and be creative, this is not something you can do in between playing with LEGOs and cooking lunch"

Alessandra Minello, de auteur van het inmiddels beroemde artikel over de 'moedermuur' in de academische wereld dat eerder dit jaar in Nature werd gepubliceerd, praat ons bij over de pandemie en de vrouwelijke academicus, en presenteert de feiten en cijfers over hoe vrouwen in de academische wereld werden beïnvloed door de Covid19-Lockdown.

In de eerste maanden van de COVID-19-crisis werden sociale media en nieuwsplatforms overspoeld met artikelen over de toegenomen werkdruk van ouders en mensen met zorgtaken bij thuiswerken. Vrouwen zorgden voor het grootste deel van de zorg voor anderen en het huishouden. Als gevolg hiervan publiceerden ze minder, hadden ze minder mogelijkheden om zich op hun werk te concentreren, en hun carrière zal eronder lijden.

Laten we dit bespreken! FEM organiseert een webinar (in het Engels) om de impact van de pandemie op vrouwen in de wetenschap te bespreken.

Wil je de webinar volgen?
Je kunt je aanmelden als deelnemer en zo meedoen aan de Q&A en interactieve delen van het evenement. Als alternatief kun je deze sessie ook live volgen op het YouTube-kanaal van de Universiteit Maastricht. Deze webinar wordt opgenomen en gedeeld met de UM-gemeenschap.
Registreer als deelnemers via deze link of via de groene knop, of volg het evenement op het UM Youtube kanaal!

Dr. Alessandra Minello werkt als universitair docent demografie aan de Universiteit van Florence, Italië. Haar academisch onderzoek richt zich op genderdynamiek in verschillende domeinen: van onderwijs tot seksualiteit.
Website: www.alessandraminello.com

Heb je vragen over het event? Stuur een email naar fem@maastrichtuniversity.nl