23 aug 27 aug

Facultaire Introductie Rechten - masterstudenten

Voor studenten van de volgende masterprogramma's:

Nederlands Recht
Forensica, Criminologie & Rechtspleging
Recht & Arbeid
Fiscaal Recht

De Facultaire Introductie bied je alle gelegenheid een beeld te krijgen van hoe het studeren eruitziet in het eerste semester. Je ontdekt Probleemgestuurd Onderwijs en je ontmoet onze opleidingscoördinatoren. Ook maak je alvast kennis met je medestudenten. We hebben een informatief en interessant programma voor je samengesteld. Je ontvangt een uitnodiging voor deelname aan de introductie op je e-mailadres.

Introductie volledig verplaatst naar ONLINE

De overheid heeft besloten de 1,5meter beperkingen voor universiteiten af te schaffen per 30 augustus, bij de start van ons reguliere onderwijs. Helaas gelden in de week van de Facultaire Introductie (23-27 augustus) nog steeds de huidige beperkingen. Dit heeft geleid tot het besluit om alle introductieactiviteiten op de campus te verplaatsen naar ONLINE. Wij betreuren dit besluit uiteraard, maar het is noodzakelijk om aan de regelgeving te voldoen en om ervoor te zorgen dat onze activiteiten op een praktische en veilige manier kunnen worden georganiseerd.

Let op: het programma per dag zoals vermeld op Canvas bij de tab Modules is leidend.

Registratie nabespreking casus

Tijdens de LAW Facultaire Introductie gaan jullie aan de slag met het Probleemgestuurd Onderwijs. De casus die jullie hebben voorbereid wordt nabesproken met een docent. Dit kan online of op de Faculteit. In verband met beperkte capaciteit op de Faculteit (maximaal 100 aanmeldingen) vragen wij jullie je aan te melden voor de nabespreking. GEBRUIK HIERVOOR DE LINK IN DE UITNODIGING DIE JE ONTVANGEN HEBT PER MAIL.

Begin met je online voorbereiding vanaf 16 augustus

Vanaf 16 augustus 2021 is er, ter voorbereiding op de introductie, al informatie beschikbaar zoals video's, de casus, informatie over Bureau Onderwijs, de UM-bibliotheek, studieverenigingen en meer.

Alle informatie wordt beschikbaar gesteld op ons online leerplatform Canvas. Je kunt inloggen op Canvas via het studentenportaal.

Onderwijs
Vanaf 30 augustus start het onderwijs. Volledig ‘on campus’. We verheugen ons er enorm op om jou te zien rondlopen op onze faculteit!

slide2.jpg

• 08 mei 30 jun

Globalization & Law Network Seminar Series 2023 - 2024

Het Globalisation & Law Network is samengesteld door een groep onderzoekers van de Universiteit Maastricht, met verschillende achtergronden, die vanuit een holistisch perspectief de rol van het recht in een globaliserende samenleving bestuderen. Uitgenodigde experts geven een presentatie over een...