Als SenUM-lid sporten bij UM SPORT

Als lid van SenUM kun je tegen een gereduceerd tarief (blijven) sporten bij UM SPORT, de sportafdeling van de Universiteit Maastricht (UM). Hieronder vind je meer informatie over het sportaanbod (voor senioren) en hoe je lid kunt worden bij UM SPORT.

(Sport)aanbod

Bij UM SPORT vind je veel verschillende soorten sporten, van badminton tot yoga en van dansen tot fietsen. Je mag in principe aan alle activiteiten meedoen of kunt zelfstandig sporten in de fitnessruimte. Daar vinden ook regelmatig speciale senioren-workouts plaats, onder begeleiding van een instructeur. Het complete sportaanbod vind je online op MyUSC.

Senior Gym Workout

De Senior Gym Workouts (alleen voor UM SPORT-leden) vinden plaats op maandag-, woensdag- en vrijdagochtend van 09:30 tot 10:15 uur. Onder begeleiding van een sportinstructeur doe je oefeningen met materialen en apparaten in de fitnessruimte. Voor of na de sport wordt er meestal gezamenlijk koffiegedronken in het UM Sportcafé, maar dit is uiteraard geen verplichting.

Wil je meedoen aan deze workout? Dan moet je je wel aanmelden. Dat kan aan de receptie van UM SPORT, door een mail te sturen naar umsports@maastrichtuniversity.nl of door jezelf online in te schrijven via MyUSC. Daarnaast moet je lid zijn van UM SPORT.

Seniorenlessen

Vanaf 4 september 2023 heeft UM SPORT een uitgebreider aanbod met seniorenlessen. Van maandag t/m vrijdag vinden er dan dagelijks 2 activiteiten plaats tussen 09:00 en 12:00 uur. Een paar voorbeelden van deze activiteiten zijn:

• Bewegen en ontspannen voor senioren
  • Tai Chi
  • Wandelen
  • Fitnessen onder begeleiding
  • Senioren Spinning

Het rooster wijzigt van tijd tot tijd. Het actuele lesrooster is altijd te vinden in MyUSC.

Typen lidmaatschappen

UM SPORT heeft verschillende soorten lidmaatschappen, afhankelijk van het type sport dat je wil gaan doen. Voor groepslessen of bal- en racketsporten heb je bijv. een “Sports” lidmaatschap nodig. Als je alleen zelfstandig wilt fitnessen en/of mee wilt doen aan de Senior Gym Workout, dan heb je een “Gym”-lidmaatschap nodig.

Bekijk hier het overzicht van alle typen lidmaatschappen en wat je ermee kunt.

Tarieven SenUM-leden

UM SPORT hanteert verschillende tarieven voor verschillende soorten leden en onderscheidt hierin 4 categorieën. Zo betalen UM-studenten (categorie 1) en UM-medewerkers (categorie 2) bijvoorbeeld minder dan externe leden zonder relatie tot de UM (categorie 4). SenUM-leden komen in aanmerking voor een gereduceerd tarief en vallen in ‘categorie 3’.

Verder kun je kiezen voor een maand-, semester- of jaarlidmaatschap. Let op: de openingstijden en lidmaatschappen van UM SPORT zijn gerelateerd aan een academisch jaar. Zo is een semesterlidmaatschap geldig t/m 31 januari en een jaarlidmaatschap t/m 31 augustus. Als je bijvoorbeeld in april een 'jaarlidmaatschap' afsluit, wordt je in feite slechts voor een paar maanden lid (t/m 31 augustus).

De exacte tarieven vind je op deze pagina.

Hoe kan ik lid worden?

Om in aanmerking te komen voor het gereduceerde tarief van categorie 3 en daarmee lid te worden van UM SPORT, dien je de volgende stappen te ondernemen:

1. Vraag aan de secretaris van SenUM (marypeters@senum.nl) een schriftelijke bevestiging van je SenUM-lidmaatschap.
  2. Neem deze bevestiging mee naar de balie van het Universitair Sportcentrum (P. Debyeplein 15, 6229 HA Maastricht).
  3. Sluit aan de balie het gewenste lidmaatschap af. Let op: je moet de volledige prijs van het lidmaatschap direct afrekenen.

Andere activiteiten organiseren

Lijkt het je leuk om bijvoorbeeld eens met een groep (SenUM-leden) een aparte (sport)activiteit in het Universitair Sportcentrum te organiseren? Dat kan! Neem dan contact met ons op via umsports@maastrichtuniversity.nl.

Seniorensport UM SPORT
Seniorensport bij UM SPORT