UMcard

De UMcard is de smartcard van de UM voor studenten, medewerkers en eventueel bezoekers. Het is het officiële legitimatiebewijs binnen de universiteit. Met deze kaart kun je toegang krijgen tot de universitaire gebouwen, parkeerplaatsen, ruimten en voorzieningen. 

Ook kun je met de UMcard printen bij de UM en betalen bij diverse eet- en drinkgelegenheden en koffie-, frisdrank- en snoepautomaten binnen de UM. De UMcard wordt daarnaast gebruikt ter identificatie, onder meer bij de toegang tot toetslocaties en bij het lenen van boeken. 

Aanvragen UMcard

Studenten 
Het Studenten Service Centrum (SSC) zorgt voor de uitgifte van de kaarten aan nieuwe UM-studenten. Nieuwe UM-studenten ontvangen aan het begin van de studie via e-mail informatie over waar en wanneer ze de UMcard kunnen ophalen.

De eerste UMcard is gratis wanneer je begint met studeren. Er zijn enkel kosten verbonden aan de vervanging van een UMcard bij diefstal of verlies. 

Medewerkers 
Voor het aanvragen of wijzigen van een UMcard kun je gebruik maken van de volgende formulier: Aanvraag-/mutatieformulier UMcard

De kosten voor de initiële aanmaak worden gedragen door de beheerseenheden. Er zijn enkel kosten verbonden aan de vervanging van een UMcard bij diefstal of verlies, zie hieronder.

Het is niet langer mogelijk om een aanvraag voor een eerste UMcard op papier te doen. Aanvragen gaan enkel digitaal via het UMcard team, en niet meer op papier via de recepties of de gebouwbeheerders. Voor het aanvragen van een UMcard kan je terecht bij het secretariaat van je afdeling, zij zorgen ervoor dat de aanvraag compleet is voordat deze naar het UMcard team gaat.

Defecte UMcard

Neem contact op het met UMcard team (UMcard@maastrichtuniversity.nl) en geef een korte beschrijving van het probleem en stuur je studentnummer/personeelsnummer en het 6-cijferige kaartnummer van je UMcard mee. Het UMcard team zal proberen het probleem op te lossen of vervangen de kaart indien nodig.

Wanneer je een vervangende UMcard gaat ophalen, zorg dan dat je de oude defecte kaart inlevert bij de receptie.

Vraag een vervangende UMcard aan
Studenten

UMcard kwijt?

Ben je jouw UMcard kwijt? Dan kun je een vervangende UMcard aanvragen. Dit kan via de groene knoppen aan de rechterkant. 

Levering
Een vervangende UMcard als gevolg van verlies/diefstal kan enkel de volgende werkdag na 14:00 opgehaald worden bij de recepties van de Minderbroedersberg 4-6 en de Universiteitssingel 40, tenzij anders aangegeven.

Kosten
De kosten voor het aanvragen van een vervangende UMcard bedragen eenmalig: € 11,50. Je kunt betalen met iDEAL, PayPal, CreditCard of Bankcontact/Mister Cash. Zodra je betaling bij ons binnen is, wordt er een nieuwe kaart voor je aangemaakt. Zodra de UMcard klaar is of als we meer informatie nodig hebben nemen we contact met je op.

Vraag een vervangende UMcard aan
Medewerkers

Heb je meer hulp nodig?

Je kan contact opnemen met het UMcard team voor meer vragen omtrent je UMcard.

Veelvoorkomende vragen

Waarom werkt mijn Umcard niet bij de printers?
Als je een probleem hebt met de printer (bijvoorbeeld: je kan niet inloggen of je kaart wordt niet herkend), dan kun je het beste contact opnemen met ICTS aangezien er sprake kan zijn van een probleem met je account.

Kan ik de foto op mijn Umcard vervangen?
Als je de afbeelding op de defecte kaart wil vervangen, dan kan je deze samen met de uitleg van het defect meesturen.

Als je de afbeelding wil vervangen bij een verloren kaart, stuur dan eerst een mail met de foto en je studentnummer/personeelsnummer voordat je de nieuwe kaart aanvraagt.

Hoe krijg ik autorisaties op mijn Umcard?
Indien er specifieke autorisaties nodig zijn voor een gebouw, kan je contact opnemen met het secretariaat van je afdeling; zij kunnen je wijzen naar wie daarvoor verantwoordelijk is. 

Parkeren voor medewerkers
Klik hier voor meer informatie op UMployee (inloggen vereist, alleen voor werknemers).

 

Haal meer uit je UMcard
Download de handleiding