Strategisch partnerschap Universiteit Maastricht en Universiteit van York

De Universiteit Maastricht (UM) en de Universiteit van York gaan samenwerken op het gebied van onderwijs en onderzoek, de uitwisseling van kennis en studenten en het delen van best practices door medewerkers.

De kernthema’s van deze samenwerking zijn:

1. Agrifood, voeding en gezondheid
  2. Europa
  3. Global South
  4. Imaging
  5. Data Science

De universiteiten willen samen bouwen aan relaties met het bedrijfsleven en de inzetbaarheid van studenten op de arbeidsmarkt bevorderen. In 2018 is veel gesproken over de kernthema’s, maar ook over het delen van best practices, samenwerkingen tussen de marketing en recruitment teams, ICT-diensten, onderzoekscentra, servicecentra en internationale netwerken.

Wat is uniek aan dit partnerschap?

Dit partnerschap is uniek in de manier waarop het internationale banden versterkt in een tijd waarin internationale relaties onder politieke druk staan. Het doel is de verschillende niveaus van beide instituten te bereiken, betrekken en verbinden: van academici tot ondersteunende medewerkers en van studenten tot alumni en de Maastricht-York gemeenschappen in het algemeen. Beide instituten investeren hiermee in onderwijs, onderzoek, ontwikkeling en wetenschap om veerkrachtige kenniscentra te bouwen met het oog op de toekomst.