UM Summer Camp 2023

Oproep: workshops Summer Camp 2023

Vind jij het leuk om les te geven aan kinderen in de basisschool leeftijd? Weet jij hen op een enthousiaste, interactieve en leerzame manier mee te nemen in een onderwerp binnen jouw expertise of vakgebied? Dan ben jij de workshopgever die we zoeken voor UM Summer Camp 2023!

Het zomerkamp

Na een zeer geslaagde eerste editie van het UM Summer Camp in juli 2022, mede dankzij de fantastische bijdragen van UM medewerkers van verschillende faculteiten en diensten, wordt er nu druk gewerkt aan een tweede editie. Het UM Summer Camp 2023 vindt plaats van maandag 17 t/m vrijdag 21 juli 2023. Er kunnen maximaal 50 kinderen deelnemen in de basisschoolleeftijd van 6-12 jaar. De kinderen worden opgedeeld in schoolgroep 3-5 (leerjaar 1-3 België ) en schoolgroep 6-8 (leerjaar 4-6 België ). De voertaal tijdens het UM Summer Camp is Nederlands.

De workshops

De educatieve workshops worden dagelijks parallel gepland in de ochtend (maandag t/m vrijdag tussen 09.00 – 12.00 uur) op een UM-locatie in de binnenstad (n.t.b.) en duren maximaal een uur voor beide leeftijdsgroepen. Een workshop voor beide groepen vindt op dezelfde dag plaats. De voertaal van de workshops is Nederlands. Per workshop wordt een vergoeding van €100,00 overgemaakt naar het desgewenste budgetnummer van de afdeling/vakgroep.

Ervaring uit het eerste zomerkamp leert dat collectieve interactie een belangrijk element is om de aandacht van de kinderen vast te houden, vooral bij de jongste groep. Maak dus geen universiteitslezing van de workshop, maar betrek alle kinderen in je klas in het verhaal: maak gebruik van tastbare en visuele items; deel de kinderen op in sub-groepjes waar ze aan een opdracht kunnen werken; laat de kinderen in de rol stappen van een dokter/onderzoeker/advocaat/politicus, etc. Bekijk het overzicht van de workshops die tijdens UM Summer Camp 2022 zijn gegeven voor inspiratie (onder aan de pagina).

Dien jouw workshopvoorstel in!

Ben je geïnspireerd geraakt en heb je een goed idee voor een workshop voor UM Summer Camp 2023, meld je idee dan aan via het online formulier (Nederlands).

>> Deadline voor het indienen van voorstel voor een workshop: zondag 26 februari 2023 23:59 <<

Er worden maximaal 10 workshops geselecteerd en daarom wordt het volgende meegenomen bij de selectie:

• de diversiteit van de aanvragen (thema’s/onderwerpen) en aanmelders (faculteiten/vakgroepen/expertises)
  • de maatschappelijke relevantie van de workshop onderwerpen/thema’s
  • verwerking van componenten van diversiteit en inclusiviteit in de opzet van de workshop

Je hoort uiterlijk donderdag 2 maart 2023 per mail of jouw workshop geselecteerd is.

Heb je vragen? Stuur een email naar: UMcares@maastrichtuniversity.nl

Mijn idee voor een workshop
Voorstel indienen