Prinses Beatrix bij uitreiking eredoctoraat aan Bondspresident Gauck

Op 7 februari is Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden aanwezig bij de uitreiking van een eredoctoraat aan Bondspresident Joachim Gauck van Duitsland. De uitreiking vindt plaats tijdens de Dies van de Universiteit Maastricht.

Prinses Beatrix

De UM kent Bondspresident Gauck het eredoctoraat toe vanwege zijn kenmerkende rol in de hedendaagse Duitse geschiedenis, die past bij de visie en waarden van de UM.

Deze waarden zijn terug te vinden in zijn levensgeschiedenis. Hij vocht als inwoner van de voormalige DDR voor mensenrechten, was medeoprichter van New Forum, de oppositiebeweging in de voormalige DDR en is een voorstander en pleitbezorger van de Europese Unie. De Universiteit Maastricht viert jaarlijks haar Dies in januari. Vanwege de viering van 25 jaar Verdrag van Maastricht is de Dies dit jaar verplaatst naar 7 februari.

Klik hier voor het complete programma van de Dies Natalis.