Prestigieuze prijs voor twee PhD studenten Human Biology (NUTRIM)

Twee promovendi van de afdeling Humane Biologie hebben prestigieuze awards gewonnen voor hun presentaties tijdens het European College of Sport Science congres dat op 4-7 Juli in Dublin in Ierland werd gehouden.

Promovendus Cas Fuchs, won de GSSI Nutrition award (€3000) voor zijn presentatie getiteld “Post-exercise cooling impairs the postprandial muscle protein synthetic response to protein ingestion”. Collega promovendus Jean Nyakayiru, werd beloond met een 2e plek binnen de Young Investigator Award competitie (€3000) voor zijn presentatie getiteld “Blood Flow Restriction combined with low-load resistance-type exercise increases myofibrillar protein synthesis rates in young men”. Zowel Cas als Jean zitten in de afrondende fase van hun PhD projecten, onder begeleiding van Dr. Lex Verdijk en Prof. Luc van Loon.

Cas Fuchs website
PhD Student Jean website HB NUTRIM

• Alisa verhuisde op 17-jarige leeftijd van Moskou naar Nederland om eerstejaars bachelorstudent Regenerative Medicine and Technology (RMT) te worden. De avontuurlijke geest van Alisa drijft haar steeds naar gloednieuwe ervaringen, zoals de RMT bacheloropleiding en haar hobby Tribal Fusion dansen.

• In de komende maanden deelt de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences op Instagram tips over hoe je gezonder kan leven. Niet zomaar een verzameling van tips, wel gebaseerd op lopende onderzoeken binnen onze faculteit. Initiatiefnemers van dit idee zijn Lieve Vonken en Gido Metz, promovendi...

• Studenten aan onze faculteit zetten zich in om een impact te maken op gezondheid, welzijn en de maatschappij. Een van hen is Angelica, een masterstudent Health Education and Promotion die ervaringsdeskundige is op het gebied van de impact die goed geformuleerd advies kan hebben op iemands leven.