Mooi cijfer voor Online Master Open Dag

De Master Open Dag van afgelopen zaterdag is soepel verlopen; het platform was de hele dag stabiel met een goede opkomst. Ruim 2.200 bezoekers namen deel aan live Q&A’s en andere sessies. Het bezoekersaantal was wat lager dan bij de vorige twee online edities, maar hoger dan bij de laatste fysieke open dag, nu alweer twee jaar geleden. Ook het waarderingscijfer voor de online sessies was hoog: een dikke 8,6.

Zoals gebruikelijk kwam verreweg het grootste deel van de deelnemers uit Nederland. Het internationale bezoek was vooral afkomstig uit Duitsland, België, Italië en India. Ongeveer de helft van de studenten had een bachelor aan een andere universiteit behaald of was daar nog mee bezig.

In de week voorafgaand aan de open dag kon iedereen al het platform bezoeken om video’s en andere content te bekijken, zodat men goed voorbereid was op de live Q&A’s en gerichter vragen kon stellen. Ruim 2.700 bezoekers bezochten het platform in deze week. Het platform blijft ook nog deze week open.

Feedback

Veel bezoekers namen de tijd om feedback te geven. Die was over het algemeen heel positief. Dat gold zowel voor de programmapresentaties als voor de vraag-en-antwoordsessies. De presentatie van European Studies leverde bijvoorbeeld de volgende reactie op: “Ik denk dat alles wel zo’n beetje behandeld werd. Het was veelomvattend: aan het eind had ik bijna geen vragen meer.”

Over de Q&A met een alumnus van Artificial Intelligence and Data Science for Decision Making: “Het was precies goed en men hield zich aan de agenda. Goed georganiseerd! Had wel graag meer student peers bij de sessie gehad om vragen vanuit verschillende perspectieven te krijgen!”

On-campus?

Deze en andere kritiek, die vaak de lengte van de sessie, de spaarzame technische problemen of de samenstelling van de groepen betrof, zal worden meegenomen voor de volgend keer. Voor een student met belangstelling voor psychologie hoeft het niet per se een on-campus open dag te zijn:

“Ik denk dat deze vorm van Open Dag eigenlijk een grote verbetering is ten opzichte van de in-person Open Dag die ik een paar jaar geleden bezocht. Eerst kregen we het vooraf opgenomen introfilmpje zien en daarna kregen we de kans om Fred en de ambassadeurs vragen te stellen. Dat was een perfecte combinatie en heeft echt al mijn vragen beantwoord. Goed gedaan!”

Open Dag gemist?

De volgende Master Open Dag is op zaterdag 19 maart 2022. Volg onze facebook-eventpagina voor de laatste updates.

Master's Open Day 20 November 2021