Louise Verboeket wint Jongbloed scriptieprijs

Mr. L.W. (Louise) Verboeket, promovenda van de capgroep Publiekrecht aan de UM Faculteit der Rechtsgeleerdheid, heeft op 12 januari jl. de Jongbloed scriptieprijs gewonnen. Haar masterscriptie getiteld “De publieke prijs. Een onderzoek naar de verdeling van publiek geld via prijsvragen” is daarmee de beste Leidse juridische scriptie van het afgelopen collegejaar. Louise Verboeket studeerde in 2017 cum laude af aan de Universiteit Leiden met een master Staats- en Bestuursrecht. Haar scriptiebegeleiders (en thans promotoren) zijn prof. mr. J.E. (Jacobine) van den Brink en prof. mr. drs. W. (Willemien) den Ouden.

Lees ook het interview met Louise in Mr. magazine.

FL_louise verboeket.jpg

Volgens de jury behandelt de bekroonde scriptie van Louise Verboeket een maatschappelijk relevant doch nauwelijks ontgonnen rechtsgebied op voorbeeldige wijze. Zij levert aldus een heldere, hanteerbare en praktische bijdrage aan het bestuursrecht, die reeds de aandacht heeft getrokken van het Centraal Planbureau en een van Nederlands juridische toptijdschriften (zie NJB 2017/1698). Verboeket werkt momenteel aan een proefschrift over publieke prijsvragen aan de Maastrichtse rechtenfaculteit.

Lees ook het interview met Louise in Mr. magazine.