Mar Coll Planell, MA Globalisation and Development Studies

Mar komt uit Spanje en heeft een bachelor in politieke wetenschappen en bestuurskunde van de universiteit van Barcelona.

"Tijdens mijn bachelor in Barcelona was ik lid van AIESEC, een internationale NGO die zich richt op het ontwikkelen van leiderschap bij jongeren. Via hen heb ik vrijwilligerswerk gedaan in Egypte en India en ook op de Filipijnen, waar ik een jaar lang betrokken was bij een jongereninitiatief van de Aziatische Bank. Ik heb daar zelfs mijn bachelorscriptie geschreven en ben afgestudeerd tijdens mijn verblijf in de Filipijnen. Mijn doel was en is om betrokken te zijn bij het opzetten en uitvoeren van projecten, maar daarvoor heb ik een master nodig.
Ik zocht online naar geschikte programma's en deze master was perfect geschikt. Je krijgt alle kennis die je nodig hebt om de ontwikkelingssector, de geschiedenis, de betrokken internationale organisaties en agentschappen en hun rol te begrijpen. Ook leer je hoe je kwalitatief en kwantitatief onderzoek doet.
Mijn doel is om voor een NGO te werken of mijn eigen NGO te starten, in het veld te werken met vrouwen die te maken hebben met gendergerelateerd geweld, programma's specifiek voor deze groep te ontwerpen en ze ook uit te voeren."

Mar Coll Planell
Oktober 2020

Mar was student ambassadeur voor de MA Globalisation and Development Studies tijdens academisch jaar 2020-2021
Bekijk haar ambassadeur video