Lelde Cukure, alumna MA European Studies (Research)

Ik besloot aan de Universiteit Maastricht te gaan studeren vanwege de goede referenties over de kwaliteit van de studies. In eerste instantie wist ik niet hoe de onderzoeksmaster eruit zou zien, ik werd verleid door de focus op onderzoeksmethoden en de optie om een Double Degree aan de Universiteit van Keulen te behalen.

Vanaf de eerste dag was het heel duidelijk dat dit een veeleisend, goed doordacht programma is en dat studenten de ontwikkeling kunnen beïnvloeden met hun feedback en suggesties. Ik heb aan vier verschillende universiteiten gestudeerd en Universiteit Maastricht is veruit de beste wat betreft kwaliteit, persoonlijke benadering, moderne en vooruitstrevende kijk en de algehele omgeving.
Parallel aan mijn studie heb ik het genoegen gehad om als student-assistent te werken en heb ik deelgenomen aan en excellentieprogramma (PREMIUM), georganiseerd door de Universiteit Maastricht om het eerste debat tussen de kandidaten voor het voorzitterschap van de Europese Commissie op te zetten. Na mijn afstuderen heb ik stage gelopen bij TEPSA Research network in Brussel. Later kreeg ik een baan bij de Europese Commissie in een project genaamd "Electronic Exchange of Social Security Information", waar ik nu mee bezig ben. Mijn ervaring aan de Universiteit Maastricht heeft mij direct en indirect op vele manieren in staat gesteld om mijn gekozen carrière voort te zetten. De algemene kennis over EU-instellingen en beleidsvorming in combinatie met praktische vaardigheden vormen een perfecte basis en geven vertrouwen om grote stappen voorwaarts te zetten in mijn carrière. Ik ben absoluut tevreden en blij met mijn keuze om aan de Universiteit Maastricht te studeren.

Lelde Cukure (Lets)
Business Project Management office, Europese Commissie, Brussel