Hannes Ratte, MSc European Studies

Hannes komt uit Duitsland, heeft een bachelor Political Science van de Universiteit van Bonn en besloot naar Maastricht te komen voor de onderzoeksmaster European Studies.

"Ik ben bijzonder geïnteresseerd in de Europese Unie en internationale betrekkingen, maar na mijn bachelor miste ik de instrumenten voor diepgaande analyse en onderzoek. Daarom heb ik voor deze tweejarige onderzoeksmaster gekozen, omdat er veel aandacht is voor methoden, statistiek, data-analyse enzovoort. Ik wil alles leren over 'Europa', maar ik wil ook een probleem kunnen onderzoeken, gegevens verzamelen en analyseren om oplossingen te bedenken. Omdat het een tweejarige opleiding is, is er ook veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Na mijn afstuderen wil ik graag in Brussel aan de slag als analist of onderzoeker, bij een Europese instelling of misschien een denktank. Ik ga daar zeker solliciteren voor mijn stage van een half jaar. Dit was nog een reden om naar Maastricht te komen. Toen ik tijdens mijn bachelor in Brussel was, zag ik dat veel mensen die daar werkten, aan FASoS hadden gestudeerd. Dit is dus zeker de beste plek om je carrière te beginnen!"

Hannes Ratte
November 2019