08 sep 10 sep
Studium Generale | PAS+

PAS+ Festival

De derde editie van het PAS (Parcours of Art & Science) staat dit jaar in het teken van het 40-jarig jubileum van de Universiteit Maastricht. Daarom pakt het PAS festival extra groot uit, met een programma dat zich uitstrekt over drie avonden, vol activiteiten op het gebied van kunst en kennis. De naam is dit jaar dan ook: PAS+.Het vieren van het 40-jarig jubileum van de Universiteit Maastricht is reden te meer om het onderzoek aan de UM tijdens het PAS+ festival in al zijn breedte nog meer voor het voetlicht te brengen. Daarnaast is er volop aandacht voor (wereld)muziek, (straat)theater, dans, video, kunst en cultureel erfgoed.

Voor een deel wordt dit PAS+ samengesteld aan de hand van een aantal thema’s, zoals de betekenis van 40 jaar UM voor stad en regio, cross-overs tussen kunst en wetenschap, het jaar van de dialecten en kunst en engagement. Een belangrijk kenmerk van het festival is de mix van verrassing, inspiratie, amusement, ontroering en duiding.

Aangezien een groot deel van het programma tweetalig is opgezet, is het een uitgelezen gelegenheid voor buitenlandse studenten en expats enerzijds en burgers uit Maastricht en verre omstreken anderzijds om op een informele wijze met elkaar kennis te maken.

Dat PAS+ ook dit jaar weer volledig gratis toegankelijk is, spreekt vanzelf.

www.pasmaastricht.nl

Meer events