26 aug
ITEM Event

Lancering samenwerking ITEM en RWTH en workshop: "Vorm geven aan toekomstige oplossingen voor grensoverschrijdende mobiliteit"

In het kader van het Interreg V-A project emr connect, werken we samen aan de verbetering van de grensoverschrijdende mobiliteit en de samenwerking op het gebied van vervoer in de Euregio Maas-Rijn (EMR). In het algemeen omvat het consortium openbaarvervoerbedrijven, universiteiten en gemeenten uit het Belgische, Nederlandse en Duitse deel van de EMR.

Een belangrijke doelstelling is het opzetten van een platform van interactie dat op constructieve wijze verschillende vervoers- en mobiliteitsactoren die actief zijn in de EMR, genaamd Transport Think Tank (3T), bij elkaar brengt. Onze plannen zijn om het 3T-initiatief uit te bouwen tot een grensoverschrijdende clusterorganisatie die synergieën blijft creëren tussen alle partners die betrokken willen zijn. Wij nodigen u van harte uit om actief deel te nemen aan het startevenement:

Onze eerste 3T workshop vindt plaats op maandag 26 augustus 2019, in het Centre Céramique in Maastricht, 15:00-18:00u (Céramique 50 - 6221 KV Maastricht, Pierre Kempzaal, 6e verdieping). Onder het motto "Shaping future cross-border mobility solutions" brengt ons internationale netwerkevenement verschillende mobiliteits- en vervoersgerelateerde bedrijven, onderzoeksinstellingen en politieke actoren uit België, Duitsland en Nederland samen. Na geselecteerde keynote presentaties zal een workshop ('World Café' formaat) uw wensen en potentiële bijdragen met betrekking tot verbeterde grensoverschrijdende mobiliteit onderzoeken en de eerste ideeën ontwikkelen over haalbare samenwerkingsoplossingen.

We zijn er trots op dat dit 3T-evenement ook onze toegewijde samenwerking tussen het ITEM - Instituut voor Transnationale en Euregionale grensoverschrijdende samenwerking en mobiliteit, Universiteit Maastricht - en academische partners die betrokken zijn bij emr connect tot stand brengt.

Wij verwelkomen u graag op 26 augustus in Maastricht. U kunt zich tot en met 31 juli per e-mail aanmelden via https://forms.gle/QTjnqjgtcsicrsXb9 of henrik.basche@geo.rwth-aachen.de.