16 feb
15:00 - 18:00

Jean Monnet Workshop 25 years after Maastricht: The Future of Money and Finance in Europe

Op donderdag 16 februari vindt van 15 tot 18 uur aan onze School of Business and Economics de Jean Monnet Workshop plaats met als onderwerp ’25 years after Maastricht: The Future of Money and Finance in Europe’.

Sprekers zijn:

• Benoît Cœuré, Lid van de directie van de Europese Centrale Bank
  • Professor Barry Eichengreen, Berkeley: ‘Aftershocks of Monetary Unification’

De keynote speeches worden gevolgd door een paneldiscussie over de toekomst van geld en financiën in Europa met:

• Daniel Gros (Directeur, Centre for European Policy Studies)
  • Hans-Helmut Kotz (Harvard University en voormalig lid van de directie van de Deutsche Bundesbank)
  • Robert McCauley (Bank for International Settlement).

Nadere details over de volledige Jean Monnet Workshop vindt u hier.

NB: Persbureau Reuters vermeldt deze Jean Monnet Workshop in zijn lijst van Top Economic Events.

Wilt u aan deze bijeenkomst deelnemen, meldt u dan aan bij Els van Aernsbergen (Ref: Maastricht25): e.vanaernsbergen@maastrichtuniversity.nl. Houdt er alstublieft rekening mee dat de ruimte beperkt is en dat plaatsen worden toegewezen in volgorde van aanmelding.

Het evenement is onderdeel van de Jean Monnet Workshop over 'Financial globalization and its spillovers - monetary and exchange rate policy in times of crises' in Keulen en Maastricht, georganiseerd in een samenwerkingsverband van de Universiteit Maastricht, de TH Keulen, de Universiteit Duisburg-Essen, en de Ruhr Universiteit Bochum.

De workshop is medegefinancierd door het EU Jean Monnet Programma, het European Centre for Corporate Engagement (ECCE), de Graduate School of Business and Economics (GSBE), en het Universiteitsfonds Limburg (SWOL).