19 jun
Afgelopen ITEM evenement

ITEM/Team GWO informatiesessie: Wet DBA en grensoverschrijdende arbeid

Deze informatiesessie vond plaats op 19 juni 2017. Bent u op zoek naar een andere informatiesessie? Bekijk alle ITEM informatiesessies via de onderstaande link:

Afgelopen ITEM Informatiesessies
Aankomende ITEM Informatiesessies

Het Institute for Transnational and Euregional cross border cooperation and Mobility / ITEM en Team Grensoverschrijdend Werken en Ondernemen van de Belastingdienst organiseerden op maandag 19 juni 2017 de informatiesessie "Wet DBA en grensoverschrijdende arbeid". In deze informatiesessie stond de vraag centraal wat de uitwerking is van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties) bij grensoverschrijdende arbeid en werd benaderd vanuit twee invalshoeken. Enerzijds vanuit het perspectief van de Nederlandse opdrachtgever wiens opdrachtnemer in een andere EU lidstaat gaat werken. Anderzijds vanuit het perspectief van de in het buitenland gevestigde opdrachtgever wiens opdrachtnemer in Nederland gaat werken.

Lopen deze opdrachtgevers risico's op basis van de Wet DBA? Zo ja, welke risico's zijn dat? Aan de hand van voorbeelden en uitleg over belastingverdragen en de Europese verordening inzake de sociale zekerheid werden bovenstaande vragen beantwoord.

Deze informatiesessie was bedoeld voor zzp'ers, opdrachtgevers en intermediairs die te maken hebben met grensoverschrijdende arbeid.

De presentatie werd verzorgd door Anela Kovacevic (Team GWO), D. Lemeer (inspecteur loonheffingen internationaal) en Peter Hoogstraten (landelijk vaktechnisch coördinator loonheffingen) van de Belastingdienst. De informatiesessie werd afgesloten met een borrel en een rondleiding gepland over het Chemelot terrein.

maandag 19 juni 2017

Locatie: Chemelot Campus Geleen – Urmonderbaan 22 (Gate 2), Gebouw 200, Geleen (Routebeschrijving)
(Parkeergelegenheid bij parkeergarage onder het Center Court gebouw)

15.00 - 15.30 Ontvangst