28 jun 14 jul

IMAGINARY - Kracht en Pracht van Wiskunde

De rondreizende tentoonstelling omvat talrijke topkwaliteit-posters, een reeks 3D-objecten, puzzelopstellingen en meerdere interactieve apps waar je als bezoeker mee aan de slag kunt gaan via grote touchscreens. Wiskunde: verrassend divers, aansprekend mooi en verbluffende toepassingen!

In juni en juli 2023 doet de tentoonstelling zijn laatste lokatie in Nederland aan: Maastricht.

IMAGINARY is van 28 juni tot en met 14 juli gratis te bezoeken op woensdag-, donderdag- en vrijdagmiddag tussen 12.00u en 16.00u.

Onderwijsgroepen bestaande uit leerlingen en/of docenten kunnen gedurende deze periode (op afspraak) ook op een ander moment langskomen. U kunt een apart bezoek voor een onderwijsgroep aanvragen via dit formulier. Indien u als onderwijsgroep IMAGINARY bezoekt, zorgt de Universiteit Maastricht voor de aanwezigheid van een gids.

Programma

Wilt u meer weten over wiskunde, en wat er allemaal bij IMAGINARY te zien is? Sluit dan aan bij een gratis publieksrondleiding, boek een tour met uw middelbare schoolklassen of bezoek het openingsevenement op 28 juni! U vindt alle beschikbare activiteiten hieronder.

Openingsevenement op 28 juni

Op 28 juni organiseren we een speciaal openingsevenement (gratis toegankelijk, in het Engels) om het startschot van IMAGINARY bij de Universiteit Maastricht te geven. U bent van harte welkom om ook te komen; meld u in dat geval wel even aan

Het openingsevenement vindt plaats op Paul-Henri Spaaklaan 1 in Maastricht. Daarna bent u in de gelegenheid om de tentoonstelling te bekijken. Het programma is als volgt:

15.00-15.15

Word of welcome by Ralf Peeters, vice-dean research Faculty of Science and Engineering

15.15-15.40

“Polyhedra and the genesis of mathematical concepts” by Henrik Kragh Sørensen, professor history and philosophy of science, University of Copenhagen

15.40-16.05

“Earth observation from different perspectives” by Britt Schmitz, BSc student Data Science and Artificial Intelligence, Maastricht University

16.05-16.30 “The power and beauty of tensors --- Breaking the curse of dimensionality with interpretable models” by Martijn Boussé, Philippe Dreesen, lecturers, Department of Advanced Computing Sciences, Maastricht University
16.30-18.00 Snacks & drinks while exploring the exhibition IMAGINARY
28 juni, 15.00-18.00h
Meld je aan voor het Openingsevenement

Boek een rondleiding voor middelbare scholen

De Universiteit Maastricht biedt speciale rondleidingen aan groepen leerlingen en docenten van middelbare scholen. Neem contact op om een tijd en datum af te spreken.

Voor groepen bestaande uit leerlingen en/of docenten
Vraag een bezoek aan

Bezoekersrondleidingen

Er zijn twee tijdstippen waarop een wiskundige van de Universiteit Maastricht u als bezoeker meeneemt in de tentoonstelling. Deze rondleidingen worden in het Nederlands aangeboden. Reserveer uw plek!

• Donderdag 6 juli, 14.00h-15.00h
  • Donderdag 13 juli, 14.00h-15.00h
Ga met een van onze wiskundigen mee
Reserveer een plek voor een rondleiding