15 okt 22 okt
Universiteitsbibliotheek en Match samen voor een winterproof Maastricht

Geef een jas en verwarm een hart!

Tussen 15 en 22 oktober zamelen de Universiteitsbibliotheek en Match jassen in voor dak- en thuislozen en mensen die in armoede leven. Jassen kunnen van 15 tot en met 22 oktober worden ingeleverd in de hallen van de twee Universiteitsbibliotheken. De actie maakt deel uit van het initiatief 'Geef een jas en verwarm een hart' van de stichting Samen voor Maastricht.

De jassen worden geschonken aan Dress for success, Stichting de Gouwe, Vluchtelingenwerk Nederland, Quiet Community Maastricht, de Voedselbank, de Kledingbank, de Doorgeefwinkel en het Leger des Heils. Volgens de stichting Samen voor Maastricht neemt het aantal dak- en thuislozen, volwassenen en kinderen aan de tafelrand van de samenleving in Maastricht en omstreken namelijk toe. En leven op straat met een beperkt sociaal netwerk is zwaar.

Met deze actie kun je niet alleen een lichaam, maar ook een hart verwarmen. Je kunt namelijk een kaartje schrijven en verstoppen in een van de jaszakken. Deze kaartjes zijn te vinden bij de inzamelpunten.

De ingezamelde jassen worden op vrijdag 26 oktober in het MECC gesorteerd en uitgedeeld.