Update #14: cyberaanval UM
Lees ook de samenvatting van de activiteiten van de afgelopen weken.
Bekijk de FAQ voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Wat werkt wel, wat (nog) niet?
Studenten hebben hun rooster voor periode 3 al een aantal dagen kunnen raadplegen, maar er wordt nog hard gewerkt om alle computerprogramma’s die nodig zijn om te roosteren volledig operationeel te maken. Hierdoor komt het rooster voor periode 4 waarschijnlijk wat later dan gebruikelijk beschikbaar. We proberen de vertraging tot een minimum te beperken (uiterlijk 23 januari) en hopen op ieders begrip.
E-mails zijn niet verloren gegaan
Mensen vragen zich af of ze alle mails van na 23 december wel hebben ontvangen. Alle mails in outlook zijn gedateerd op 6 januari, maar zodra je de mail opent zie je de daadwerkelijke verzenddatum, die ook tussen 23 december en 6 januari ligt. Er zijn dus geen mails verloren gegaan.
Systemen stap voor stap operationeel
Voor wat betreft het terug operationeel krijgen van alle aangedane computersystemen geven we prioriteit aan de belangrijkste centrale systemen. Deze doen het (deels) weer, daarna komen de decentrale systemen aan de beurt. Veiligheid gaat hierbij boven alles en we vragen dus eenieders begrip op het moment dat zaken nog niet werken zoals voorheen. Al met al kan dit een tijdje duren.
Heb jij je wachtwoord al gewijzigd?
Tot op heden hebben 27.000 leden van de UM-gemeenschap hun wachtwoord aangepast. We roepen iedereen die hier nog niet aan toe is gekomen dringend op dit alsnog te doen. Studenten kunnen inloggen op Student Portal. Medewerkers kunnen inloggen op UM intranet. Je wordt dan vanzelf gevraagd je wachtwoord te wijzigen. Let op: kies niet voor de optie ‘password recovery'!
Informatiebalies en mailboxen voor medewerkers en studenten
Studenten die vragen hebben die niet in de FAQ aan bod komen en die niet studiegerelateerd zijn, kunnen mailen naar info@m-u.nl. Medewerkers met vragen kunnen bij hun eenheid terecht. Op diverse UM-locaties zijn informatiebalies te vinden:
Faculty of Health, Medicine and Life Sciences: fhml@m-u.nl, Universiteitssingel 50
Faculty of Psychology and Neuroscience: fpn@m-u.nl, Universiteitssingel 40
Faculteit der Rechtsgeleerdheid: fl@m-u.nl, Bouillonstraat 2
Faculteit der Cultuur en Maatschappijwetenschappen: fasos@m-u.nl, Grote Gracht 90/92
Faculty of Science and Engineering: fse@m-u.nl, Kapoenstraat 2
School of Business and Economics: sbe@m-u.nl, Tongersestraat 53
Servicecentra (Universiteitsbibliotheek, Facility Services & Finance) servicecentra@m-u.nl
Studenten Services Centrum & ICTS: info@m-u.nl
Maastricht University Office: muo@m-u.nl
Universiteitsbibliotheken: binnenstad en Randwyck
Student Service Centrum: Bonnefantenstraat 2
Openingstijden callcenter voor studenten
Het callcenter is op werkdagen bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur op 043 – 38 85 101.
Lees ook
-
“Het is geen kwestie van overtuigen.” Maar hoe kan de vaccinatiebereidheid wél worden verhoogd?
Vorig jaar overleden er in ons land tenminste acht personen - het merendeel baby’s - aan kinkhoest, het hoogste aantal sinds de jaren zestig. De trend achter deze tragische statistiek is al jaren aan de gang; steeds minder ouders laten hun kind inenten tegen ernstige infectieziekten, waardoor de...
-
Het vernieuwd curriculum van Healthcare Policy, Innovation and Management
De Authentieke Professionele Taken van het masterprogramma zijn verankerd in het curriculum, maar de programma-coördinatoren vinden het wel belangrijk dat studenten aan hun eigen pad kunnen werken. Dat gebeurt door electives of keuzeblokken aan te bieden en personaliseer je een deel van je opleiding...
-
Wie is er geïnteresseerd in wetenschap?
Het UM Supermarktlab is een interdisciplinair educatief concept waarmee kinderen kennismaken met voedselinnovatie, gezondheid en duurzaamheid, én leren hoe je complexe, actuele vraagstukken vanuit verschillende perspectieven kunt benaderen.