Wetenschapsagenda juli 2013
Promotie mw. Tina Oršolić Dalessio, LL.M
Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Promotores:
- prof.dr. M. Claes;
- prof.dr. L.M.Pessoa Maduro, EUI
Maandag 1 juli 2013, 14.00 uur
“Socializing Europe – Solidifying EU Citizenship”
Promotie mw. drs. Janneke N. Leerlooijer
Faculty of Psychology and Neuroscience
Promotores:
- prof.dr. R.A.C. Ruiter;
- prof.dr. G.J. Kok
Co-promotor:
- dr. A.E.R. Bos, OUN
Maandag 1 juli 2013, 16.00 uur
“About goats, girls, boys and the bees”
Seksualiteit is een taboe onderwerp in veel landen in Afrika en Azië.Er niet over praten kan leiden tot problemen, onder andere bij jongeren die seksueel actief worden of ongepland zwanger worden.
Joanne Leerlooijer laat in haar proefschrift 'About goats, girls, boys and the bees' zien dat seksuele vorming van schoolgaande jongeren in Thailand (The World Starts With Me) bij kan dragen aan het doorbreken van die taboes. Daarnaast laat zij zien dat het Tienermoederproject van Adopteer een Geit in Oeganda bij kan dragen aan het doorbreken van taboes over zwangerschap van ongetrouwde tienermeiden en zo hun lagere of middelbare school voort kunnen zetten.
Trefwoorden:
Mensenrechten, seksuele vorming, Uganda, Thailand, tienerzwangerschap
Promotie dhr. Caicai Du, MSc
School of Business and Economics
Promotores:
- prof.dr. J. Muysken;
- prof.dr. O. Sleijpen
Dinsdag 2 juli 2013, 12.00 uur
“The macroeconomic impact of a three-pillar pension system: the case of the Netherlands”
Promotie mw. Klara De Cort, MSc
Faculty of Health, Medicine and Life Sciences
Promotores:
- prof.dr. I. Myin-Germeys;
- prof.dr. E.J.L. Griez
Co-promotores:
- dr. K.R.J. Schruers;
- dr. I. Van Diest, Leuven
Woensdag 3 juli 2013, 16.00 uur
“The Pathogenesis of Panic Disorder”
Promotie mw. drs. Kim van Wijck
Faculty of Health, Medicine and Life Sciences
Promotores:
- prof.dr. W.A. Buurman;
- prof.dr. C.H.C. Dejong
Co-promotor:
- dr. K. Lenaerts
Donderdag 4 juli 2013, 14.00 uur
“Mind the Gap; experimental studies on splanchnic hyperfusion and gastrointestinal integrity loss in man”
Promotie dhr. Anant Joshi, MA
School of Business and Economics
Promotor:
- prof.dr. H. Hassink
Co-promotor:
- dr. L. Bollen
Donderdag 4 juli 2013, 16.00 uur
“IT Governance Transparency: an empirical assessment of information disclosures on IT governance”
Het feit dat bedrijven steeds afhankelijker worden van Informatietechnologie (IT) in het bereiken van hun operationele en strategische doelstellingen, betekent dat effectieve besluitvorming en managementcontrole op het gebied van IT, IT investeringen en IT risicomanagement, steeds belangrijker worden. Het openbaar maken van deze informatie kan de verschillende stakeholders van een bedrijf (zoals klanten, investeerders, analisten) helpen bij het vaststellen van de kwaliteit van de IT governance. Deze dissertatie levert hieraan een bijdrage door een uitgebreid kader te geven waarbinnen de IT governance plaatsvindt zodat men beter begrijpt hoe bedrijven over hun IT governance activiteiten communiceren.
Trefwoorden:
IT governance, transparantie, corporate governance
Promotie mw. drs. Mirjam Weemhoff
Faculty of Health, Medicine and Life Sciences
Promotores:
- prof.dr. J.L.H. Evers;
- prof.dr. R.F.P. Kruitwagen
co-promotor:
- dr. K.B. Kluivers, UMC St. Radboud
Vrijdag 5 juli 2013, 12.00 uur
“Explorations of Pelvic Floor Ultrasound”
Promotie mw. drs. Christina H. van de Weijer
Faculty of Health, Medicine and Life Sciences
Promotores:
- prof.dr. L.P.A. Schrauwen;
- prof.dr. M. Hesselink
Co-promotor:
- dr. B. Schrauwen-Hinderling
Vrijdag 5 juli 2013, 14.00 uur
“Cardiomyopathy and muscle insulin resistance in type 2 diabetes; Craving for sugars, or dying for fat?”
Promotie mw.drs. Zahra Ladhani
Faculty of Health, Medicine and Life Sciences
Promotor:
- prof.dr. A.J.J.A. Scherpbier
co-promotor:
- dr. F.C.J. Stevens
Vrijdag 5 juli 2013, 16.00 uur
“Community Based Education and Professional Competencies: A study of institutional structures, perspectives and practices in Pakistan”
Deze dissertatie behandelt community-based onderwijs binnen de bacheloropleidingen medicijnen en verpleegkunde. Op dit moment is het zo dat het overgrote deel van de literatuur over community-based onderwijs beschrijft wat het is en de diverse modellen laat zien die wereldwijd worden toegepast. Wat ontbreekt, is advies over de manier waarop community-based onderwijs effectief kan worden geïntegreerd in onderwijs voor beroepen in de gezondheidszorg. Daarom zijn vier onderzoekstudies verricht in diverse instellingen voor gezondheidszorgonderwijs en de gezondheidszorgsetting in Pakistan. Op basis van ideeën en praktijkervaringen van beleidsmakers, leidinggevende academici, docenten en afgestudeerden worden evidence-based herzieningen aanbevolen in curricula en onderwijsontwerpen zodat community-based onderwijs op een effectieve manier geïntegreerd kan worden in bachelor-opleidingen binnen de gezondheidszorg.
Trefwoorden:
community-based onderwijs, onderwijs voor gezondheidszorgberoepen, Pakistan